Estàs aquí: Inici > Destacats > El cardiòleg Josep Brugada inaugurarà Infarma Barcelona 2015

El cardiòleg Josep Brugada inaugurarà Infarma Barcelona 2015

4 febrer 2015

Què pot fer la farmàcia per prevenir el risc cardiovascular? A aquesta pregunta donarà resposta la conferència inaugural d’Infarma Barcelona 2015, que anirà a càrrec de Josep Brugada, professor de la Facultat de Medicina de la UB, cardiòleg de l’Hospital Clínic de Barcelona, cap de secció d’Arítmies Pediàtriques de l’Hospital Sant Joan de Déu i president de l’Associació Barcelona Salut. Conegut per les diferents investigacions realitzades en aquest camp, entre elles la descripció que va fer –juntament amb els seus germans– d’un síndrome causant de mort sobtada conegut com a Síndrome de Brugada, el doctor comparteix un mateix objectiu amb els farmacèutics: millorar la salut de l’entorn a través del que poden aportar com a professionals sanitaris.

COFB 2014

El Dr. Brugada a la presentació de “Barcelona, ciutat cardioprotegida” al COFB

La importància de la coordinació entre metge i farmacèutic i els consells específics que es poden donar des de la farmàcia en àmbits com, per exemple, l’esport i el risc cardiovascular, són alguns dels aspectes que abordarà aquesta conferència inaugural del Congrés. També es parlarà dels desfibril·ladors instal·lats a les farmàcies de Barcelona, gràcies als quals s’han aconseguit salvar dues vides. Aquesta iniciativa, emmarcada en el programa “Barcelona, ciutat cardioprotegida”, va estar impulsada fa gairebé un any per l’Associació Barcelona Salut, la Fundació Brugada i l’Associació de Farmàcies de Barcelona, i va comptar amb la col·laboració del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona per tirar-la endavant.

Els resultats del programa pioner de detecció de risc cardiovasculars es presentaran a Infarma Barcelona 2015 “Orientats a l’acció. Experiències per millorar la farmàcia des del present”: els farmacèutics, mitjançant les eines i recursos que tenen a l’abast, estan treballant juntament amb la resta de professionals sanitaris per aconseguir que el sistema de salut sigui més eficaç, és per això que ha arribat el moment de fer visible, no només el que ja està fent el sector farmacèutic, sinó també el que vol i pot arribar a fer.

Inscripcions obertes i ampliat el termini per presentar els pòsters científics
Ja està obert al web d’Infarma el formulari per inscriure’s al Congrés, que tindrà lloc al recinte firal de Gran via els dies 24, 25 i 26 de març i està organitzat conjuntament pels Col·legis de Farmacèutics de Madrid i Barcelona, amb la col·laboració d’Interalia. Al mateix portal també es poden consultar les bases de presentació dels pòsters científics, el termini s’ha ampliat fins el 14 de febrer. Durant els tres dies del Congrés més de 200 ponents de nivell internacional es donaran cita per debatre,mitjançant conferències, taules rodones i aules actives, les perspectives del sector farmacèutic.

Tota la informació sobre Infarma Barcelona 2015 està disponible a www.infarma.es

Patrocina la conferència inaugural:

TEVA