Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Nutrició esportiva: el COFB dóna suport a la cursa de Vilafranca del Penedès

Nutrició esportiva: el COFB dóna suport a la cursa de Vilafranca del Penedès

22 febrer 2016
presentacio-10k-vilafranca-nutricio-esportiva

L’assistència a la presentació de la cursa va ser un èxit: les previsions es van desbordar i la sala es va quedar petita
Font: web de la cursa (http://www.10kvilafranca.org/blog/)

El 31 de gener va tenir lloc la Cursa 10K Vilafranca del Penedès, un circuit ideal per fer marca, organitzada pel club Fondistes Penedès amb la col·laboració de l’ajuntament del municipi i amb el recolzament del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, entre d’altres empreses i entitats. Els organitzadors van confiar en els farmacèutics de la localitat per participar en la sessió de presentació de la cursa, que va tenir lloc el 15 de gener, amb una xerrada de nutrició esportiva i consum de complements, que va impartir la farmacèutica Mercedes López, coordinadora del grup d’Esport i Complements de la Vocalia d’Alimentació del Col·legi. López va parlar de la nutrició en el córrer acompanyada del cardiòleg Adolf Descalzi, que va destacar la importància de la prevenció cardiològica per evitar riscos entre els corredors.

López va poder explicar les bases fisiològiques de l’esport i la seva relació amb la nutrició, així com la importància d’una bona hidratació amb aigua i sals minerals abans, durant i després d’una competició i/o entrenament. Va ser una bona ocasió per mostrar al públic el paper del farmacèutic com assessor en matèria esportiva, pel que fa a bons hàbits alimentaris i consum de complements.

“Vaig insistir molt en la hidratació: vaig aconsellar que, abans de qualsevol entrenament o cursa, miressin d’estar ben hidratats, mirant el color de l’orina, que ha de ser el més transparent possible. No es tracta de beure aigua sola sinó aigua amb sals minerals, principalment sodi; també vaig explicar el perill de la hiponatrèmia -disminució de la concentració plasmàtica de sodi-” explica López. També va exposar el paper dels carbohidrats com a font d’energia: “en tractar-se d’una cursa de 10quilòmetres no cal fer aportació de carbohidrats durant la mateixa però quan es fan curses més llargues, de més d’una hora, sí que cal fer alguna ingesta sòlida (barretes, gels, mini entrepans, etc.) o líquida (begudes hidratants amb diferent contingut de sucre) periòdicament” concreta.

Pel que fa al paper de les proteïnes com a nutrients reparadors per després de l’exercici, López va explicar que “la ingesta pot ser en forma d’aliments proteics o amb productes dissenyats pels esportistes (batuts i/o barretes). La leucina és un aminoàcid imprescindible per iniciar aquest procés i el mató és un dels aliments més rics”.

Va finalitzar la seva intervenció donant a conèixer alguns dels complements importants per als esportistes: magnesi, vitamina D i Q10.

logo-cursa-intercol

La VII Cursa Intercol·legial tindrà lloc el dissabte 16 d’abril, al Passeig Olímpic del Port Marítim de Barcelona. Properament, trobareu més informació al Blog. De moment, podeu anar fent boca amb les imatges de la cursa de l’any passat.

Potser també t’interessa: