Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Beneficis i aplicacions en dermatologia i nutrició de l’oli d’oliva?

Beneficis i aplicacions en dermatologia i nutrició de l’oli d’oliva?

16 novembre 2016

olive oilA Espanya, l’oli d’oliva ocupa el primer lloc en la cultura culinària i gastronòmica, per les qualitats nutricionals i la tradició d’un país oliver. Entre les moltes propietats beneficioses per a la salut de la dieta mediterrània es pot destacar el tipus de greix que el caracteritza (oli d’oliva, peix i fruita seca), les proporcions en els nutrients principals que guarden les seves receptes (cereals i vegetals com a base de els plats i carns o similars com “guarnició”) i la riquesa en micronutrients que conté, fruit de la utilització de verdures de temporada, herbes aromàtiques i condiments.

El decàleg de la Fundación Dieta Mediterránea destaca la importància del considerat “or verd”:

Utilitzar l’oli d’oliva com a principal greix d’adicció

És l’oli més utilitzat en la cuina mediterrània. És un aliment ric en vitamina E, betacarotens i àcids grassos monoinsaturats que li confereixen propietats cardioprotectores. Aquest aliment representa un tresor dins de la dieta mediterrània, i ha perdurat a través de segles entre els costums gastronòmics regionals, atorgant als plats un sabor i aroma únics.

Aplicació dermatològica: olis d’oliva orgànics formulació biològica

Aquests olis d’oliva verge extra orgànics es formulen anualment per garantir la seva màxima qualitat i el seu nivell constant i equilibrat d’àcids grassos, substàncies antioxidants i antiinflamatorias, que li confereixen la seva acció biològica. Teniu més informació aquí.

El pròxim 24 de novembre, es presentaran al COFB, les propietats i beneficis de l’oli d’oliva aplicat en el camp de la dermatologia i de la nutrició, així com el seu paper en la gastronomia.

Qui en parlarà?

• Beneficis i aplicacions en dermatologia, amb Marta Alegre, dermatòloga, cap de Servei de Dermatologia de l’hospital Plató de Barcelona.
  • Beneficis i aplicacions en nutrició, amb Anna Paré, farmacèutica, graduada en Nutrició Humana i Dietètica, màster en Nutrició i Alimentació per la UB
  • Importància de l’oli a la gastronomia, amb Pere Castells, químic i investigador expert en cuina i ciència, col·laborador de Gastrocultura Mediterrània
  • Moderaran l’acte, Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris, i Anna Bach, vocal d’Alimentació i Nutrició, ambdues del COF de Barcelona.

INSCRIU-TE! (farmacèutics col·legiats, via intranet col·legial)

Amb la col·laboració de:

logo-OHO