Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Solucions naturals per l’ansietat, l’insomni i la memòria

Solucions naturals per l’ansietat, l’insomni i la memòria

6 febrer 2017
solucions-naturals-COFB (2)

Josep Allué, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia del COFB, responsable de la conferència

L’estrès és una reacció fisiològica natural davant de situacions de perill o pressió psicològica, que juntament amb l’insomni, l’ansietat i la pèrdua de memòria podem experimentar diàriament. En una conferència, coordinada i presentada per Josep Allué, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia del Col·legi, es van mostrar les últimes solucions naturals, les plantes medicinals i els darrers estudis realitzats, per poder oferir un consell farmacèutic de qualitat.

A la conferència, que va tenir lloc el 12 de gener, es va començar fent una introducció als estats d’ansietat i insomni, i sobre la memòria (característiques, tipus de memòria, causes que produeixen la seva pèrdua). Seguidament, es va presentar l’evidència científica d’un ingredient extret de la llet, un decapèptid, amb interessant activitat en casos d’ansietat. També sobre la melatonina, pel que fa a la seva acció en el tractament dels trastorns primaris del son. Per acabar es va fer una revisió exhaustiva sobre els estudis d’eficàcia i seguretat de la Bacopa monnieri (una planta de la tradició Ayurvèdica) en la millora i la pèrdua de memòria.

Vols aprofundir més sobre aquests conceptes?

solucions-naturals-COFB (1)

Amb la col·laboració de: