Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Sessió informativa de la 14a edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF)

Sessió informativa de la 14a edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF)

16 juliol 2018

El passat dijous 12 de juliol el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona va acollir la sessió informativa de la 14a edició (curs 2018-2019) del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF), que va anar a càrrec de Joan Carles Serra, director del programa. A l’inici, Serra va deixar clar que es tractava “d’una sessió informativa interactiva”, ja que en qualsevol moment els alumnes podien aturar-lo per tal de preguntar dubtes o “intercanviar idees sobre la gestió de la farmàcia”. Així mateix, el director del MGOF també va posar de manifest la trajectòria del Màster: “Fa 14 edicions que l’estem impartint i ja l’han cursat més de 700 alumnes de diverses Comunitats Autònomes”. També va exposar que “la major part dels alumnes inscrits fins ara a la 14a edició són de fora de la província de Barcelona”.

Millorar la gestió de la farmàcia, principal objectiu del Màster

El Màster està impartit per 24 experts en farmàcia comunitària, la qual cosa, segons Serra, “el fa enriquidor”. A més, “cadascun dels 3 mòduls es tanca amb la conferència d’una persona vinculada al sector farmacèutic”. Tot plegat, està encaminat a aconseguir “l’objectiu principal del programa, que és gestionar millor la farmàcia“, va apuntar Serra. Tot i això, el director del MGOF també va remarcar que “si només fem gestió, però no fem atenció farmacèutica, ens acabarem convertint en un establiment o botiga, quan precisament el que ens fa forts és ser farmacèutics i farmacèutiques“. Perquè això no passi cal combinar “gestió i atenció farmacèutica”.

Joan Carles Serra, en un moment de la presentació de la XIV edició del Màster de Gestió de l'Oficina de Farmàcia.

Joan Carles Serra, en un moment de la presentació de la XIV edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia.

Habilitats directives i màrqueting, altres temes destacats

A banda del mòdul relacionat amb la gestió, les finances i la fiscalitat (octubre – desembre 2018), el MGOF també n’inclou un sobre gestió de les persones (gener – febrer 2019) i un altre relacionat amb el màrqueting (febrer – maig 2019). En aquest últim mòdul, l’estudiant elabora un pla de màrqueting tutoritzat pel director del Màster. Serra va destacar que el MGOF “proporciona tècniques perquè com a directius i directives ho fem millor a la farmàcia i puguem millorar la gestió del nostre equip“.

Motius per cursar-lo

Al final de la sessió, va exposar diversos motius pels quals val la pena cursar el MGOF, com ara la metodologia que consisteix en sessions, seminaris i conferències. A més, va destacar-ne dos en concret. D’una banda, “l’autoexigència que tenim com a Col·legi de Farmacèutics de Barcelona que el Màster sigui espectacular i absolutament pràctic; cada any volem que sigui millor i, per això, hi anem fent canvis” i, de l’altra,“que totes les persones que al llarg d’aquests tretze anys l’han cursat estan contentes d’haver-ho fet”. Serra també va ressaltar que un dels primers seminaris del Màster és sobre de gestió del temps, perquè si hi ha alumnes que l’estan cursant que treballen puguin compatibilitzar-ho bé. Finalment, el director del programa va destacar que al llarg del Màster es realitza el Fòrum MGOF, una sèrie de conferències “per actualitzar o adquirir nous coneixements vinculats al MGOF”.

Clicant a la imatge podeu accedir al programa complet del Màster per al curs 2018/2019:

Altres publicacions d’interès:

Deixa un Comentari

Els comentaris es moderaran. És necessària la identificació de l’autor (nom, cognom i correu electrònic tot i que l’adreça no es publicarà) i que el contingut es refereixi a la temàtica del post. Seran eliminats els comentaris difamatoris o que utilitzin un llenguatge ofensiu.

*

Torna a Dalt
Avís Legal