Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Tot a punt per al 21è Congrés Nacional Farmacèutic de Burgos

Tot a punt per al 21è Congrés Nacional Farmacèutic de Burgos

28 setembre 2018

Burgos acollirà entre el 3 i el 5 d’octubre de 2018 el 21è Congrés Nacional Farmacèutic organitzat pel Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos amb la col·laboració del Colegio de Farmacéuticos de Burgos. Aquesta cita reunirà professionals de tot l’Estat que debatran sobre el futur de la tasca del farmacèutic  i la millora en el seu rol dins del Sistema Sanitari i en la relació amb els ciutadans.

Cartell 21 Congreso Nacional Farmacéutico

Relleu de Castelló 2016

Aquesta nova edició del Congreso Nacional pren el relleu de la celebrada a Castelló al 2016, en la qual van participar 1.300 farmacèutics i amb les conclusions del qual s’ha treballat per promoure l’avanç de la Farmàcia, mitjançant la innovació i des del compromís amb la salut dels ciutadans. Uns treballs dirigits, entre d’altres, a la implantació de Serveis Professionals Farmacèutics Assistencials, entorn al medicament i a la Salut Comunitària, desenvolupats mitjançant la pràctica col·laborativa amb la resta de professionals sanitaris i recolzant-se en l’aposta per les noves tecnologies.

Molts temes a abordar

120 ponents, 23 sessions tècniques, 12 taules de debat, 2 taules rodones i 4 conferències conformen el programa. El desenvolupament professional dels farmacèutics, la formació, la transformació digital, els sistemes d’informació sobre el medicament i la seva verificació, l’assistència sociosanitària i domiciliària o la innovació, són alguns dels temes que s’abordaran en els diferents espais del Congrés. La sostenibilitat del sistema sanitari i de la xarxa de farmàcies o la mirada cap a la farmàcia internacional, seran també motiu de debat.

Presentació del Congrés Nacional Farmacèutic a Infarma 2018, amb la presència de Núria Bosch, vicepresidenta del COFB, (Imatge via Portalfarma)

Prop de 400 comunicacions presentades

S’han presentat prop de 400 comunicacions i el passat 10 de setembre, tancat el termini per a l’acceptació d’aquestes, el comitè científic en va admetre un total de 350. Els treballs s’han rebut i acceptat en totes les vocalies de secció en les quals estan representades els farmacèutics: Alimentació, Laboratori Clínic, Dermofarmàcia, Distribució, Recerca i Docència, Farmàcia Hospitalària, Indústria, Farmàcia Comunitària, Òptica Oftàlmica i Acústica Audiomètrica, Ortopèdia i Salut Pública.

Participació del COFB

Diferents representants del COFB participaran activament al Congrés en els àmbits de la farmàcia comunitària, l’alimentació i les plantes medicinals, en les següents activitats:

• “Valoración de la satisfacción de los pacientes con atención farmacéutica recibida en el programa de atención farmacéutica a pacientes crónicos complejos: Proyecto PCAF”.
  • “Dieta y actividad física”.
  • “El farmacéutico y las plantas medicinales: presentación del Consenso INFITO y procedimiento de Vocales Provinciales de Plantas Medicinales”.

Més detalls disponibles aquí.

Tota la informació i actualitat del desenvolupament del 21è Congrés Nacional Farmacèutic de Burgos disponible a la seva web.

Altres publicacions relacionades: