Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Actuacions durant el 2018 del Fons d’Acció Humanitària i Emergències de Farmamundi, en el qual col·labora el COFB

22 gener 2019

Al llarg del 2018, Farmamundi va realitzar 16 intervencions a través del Fons d’Acció Humanitària i Emergències (FAHE), del qual el Col·legi n’és membre. Algunes de les actuacions més prioritàries de l’ONG s’han centrat en l’atenció sanitària d’emergència a menors i dones refugiades en Síria, Uganda, Kènia i República Democràtica del Congo.

Mitjançant les actuacions realitzades en 12 països, més de 117.000 persones — sobretot dones i menors de cinc anys —, han tingut l’oportunitat de millorar la seva salut i qualitat de vida gràcies a l’atenció sanitària i alimentària.

Atenció sanitària. Font: Farmamundi

Les persones que han pogut comptar amb aquestes ajudes són originàries de: Haití, República Dominicana, El Salvador, Guatemala, Síria, Líban, Palestina, Uganda, Kènia, Mali, República Democràtica del Congo, i Espanya. A la Península es van subministrar 370 kits d’higiene per l’atenció de les 629 persones que van arribar amb l’Aquarius al Port de València.

El Fons d’Emergència ha tingut el suport i la col·laboració  de 25 membres a l’hora de realitzar aquests serveis i activitats, com laboratoris, empreses de distribució, ajuntaments i col·legis de farmacèutics. En total s’han aconseguit recaptar 137.898 euros destinats al subministrament de medicaments essencials, aliments de primera necessitatkits d’higiene i al reforç en l’atenció i formació sanitària.

La crisi de refugiats en Uganda i la guerra en Síria

Uganda, 7.000 persones refugiades procedents de la crisi en la República Democràtica del Congo i del Sudan del Sud, han pogut beneficiar-se de l’atenció sociosanitària que necessitaven.

La guerra de Síria segueix sent una de les majors crisis de refugiats del món amb 12 milions de refugiats. Davant d’aquesta situació precària, un any més, l’ONG ha assistit als necessitats en camps de refugiats. Segons el director general de Farmamundi, Joan Peris, “es van repartir mantes a les escoles dels camps i paquets nutricionals d’alt valor proteic adaptats a les necessitats de la infància. També llet infantil per a les unitats de convivència amb major presència de menors en risc de desnutrició”.

Prevenció de l’ebola a Kivu Nord

Per prevenir l’expansió i contagi de la Malaltia del Virus de l‘Ebola (EVE) es van subministrar kits de protecció pel personal sanitari i l’equipament necessari per fer el seguiment de l’epidèmia als carrers de la República Democràtica del Congo.

Una altra intervenció d’emergència ha estat garantir l’atenció sanitària i psicològica a les persones damnificades per l’erupció del volcà de Fuego de Guatemala, i per la tempesta Michael a El Salvador.

Evacuació de les persones afectades per l'erupció del volcà de Fuego a Guatemala. Font: Farmamundi

Evacuació de les persones afectades per l’erupció del volcà de Fuego a Guatemala. Font: Farmamundi

El centre de Biafra Lion estrena laboratori

L’ampliació del Centre de Salut de Biafra Lion ha repercutit positivament en els serveis d’atenció en dones embarassades, lactants i en la població infantil menor de cinc anys, gràcies als nous equips sanitaris, dispensació de medicaments específics i essencials, etc. Segons Eunice A. Ngawawe, directora de l’ONG sòcia de Farmamundi HESED Àfrica, s’han distribuït “6.105 complements nutricionals entre la població refugiada en situació més vulnerable. Amb tot això, els serveis en salut han crescut en un 10% i ha augmentat en un 5% l’atenció materna infantil”.

A Mali s’ha realitzat una dotació d’equipament i subministres sanitaris bàsics a vuit centres de salut comunitaris que ha beneficiat a més de 44.000 persones.

A la República Democràtica del Congo s’han dut a terme intervencions per garantir el dret a la salut en situació de desplaçament, posant èmfasis en la promoció dels DSR de dones, menors i víctimes de violència sexual afectats per l’augment de l’activitat armada.

Per a més informació, podeu consultar: