Estàs aquí: Inici > INFARMA > Infarma Solidari obté 25.000€ per impulsar cinc projectes benèfics relacionats amb l’activitat farmacèutica

11 abril 2019

Infarma Solidari ha obtingut 25.000 € per impulsar cinc projectes benèfics de diferents ONGs vinculats a l’activitat farmacèutica. Els fons es van aconseguir en el marc d’Infarma Barcelona 2019, organitzat el mes de març passat pels Col·legis de Farmacèutics de Barcelona, Madrid i Interalia, a través de la venda d’entrades i patrocinis per al concert benèfic del grup Los Manolos.

Aquesta activitat benèfica, de caràcter extracongressual, es va dur a terme el 19 de març a la Sala Luz de Gas de Barcelona i va facilitar la creació d’un punt de trobada per potenciar el compromís social de la professió.

Moment de l'entrega del xec al projecte guanyador, durant el concert benèfic ofert pel grup Los Manolos.

Moment de l’entrega del xec al projecte guanyador, durant el concert benèfic ofert pel grup Los Manolos.

Quines iniciatives s’han finançat amb els fons recaptats?

Projecte guanyador: “Supervisió del servei de Farmàcia de l’Hospital de Gambo a Etiòpia”, de la Fundació El Alto

El projecte “Supervisió del servei de Farmàcia de l’Hospital de Gambo a Etiòpia”, de la Fundació El Alto, va rebre la màxima puntuació en la convocatòria pública que es va realitzar en el marc d’Infarma Solidari. La Fundació El Alto treballa en la millora de les condicions sanitàries de diversos hospitals d’Àfrica i el seu projecte a Etiòpia parteix de dos grans objectius: la capacitació farmacèutica en el medi rural etíop i la millora de la gestió farmacèutica a l’Hospital General Rural de Gambo.

Aquests objectius es tradueixen en 5 línies d’actuació centrades en l’Hospital General Rural de Gambo:

• integració i consolidació del programa formador de formadors
  • supervisió de la medicina tradicional
  • supervisió, consolidació i integració de la gestió del Servei de Farmàcia
  • supervisió i consolidació de l’equip de professionals locals que treballen en el servei de Farmàcia Hospitalària
  • supervisió i implantació d’una oficina de farmàcia per poder subministrar els medicaments a pacients que els necessiten i que estan molt allunyats geogràficament de l’Hospital, i on també s’oferirà educació sanitària

Projectes finalistes

En haver-se recaptat una quantitat superior a la que el projecte guanyador havia pressupostat, la quantitat restant (16.000 €) s’ha pogut repartir a parts iguals entre els 4 projectes que van obtenir la segona màxima puntuació en la convocatòria:

• Projecte de suport farmacèutic a tres Centres de Salut de la perifèria de Kinshasa (R. D. del Congo), presentat per la Fundació Amigos de Monkole
  • Professionalització de farmacèutics en l’ús racional del medicament, formulació i laboratori (Uganda), de l’ONG Farmacèutics Sense Fronteres d’Espanya
  • Intervenció humanitària per a atendre les necessitats sanitàries bàsiques de la població refugiada als assentaments informals de Nairobi, Kenya, i garantir l’accés als medicaments essencials, impulsat per l’ONG Farmacèutics Mundi (Farmamundi)
  •  Projecte de Farmàcia comunitària de l’Hospital pediàtric infantil St. Damien Chateaublond a Port-au-Prince, Haití, presentat per la Fundació Nuestros Pequeños Hermanos (NPH)

Criteris de valoració dels projectes

Els criteris que s’han tingut en compte a l’hora de valorar els diferents projectes presentats han estat que els farmacèutics exerceixin un rol principal com a agents de salut, que la població beneficiària participi activament en la creació i execució d’aquest; que tingui en compte aspectes d’educació i capacitació de la població destinatària; que contempli la promoció del desenvolupament sostenible, la millora de les condicions laborals i mediambientals i que tingui presents aspectes relacionats amb la defensa dels drets humans.

L’edició d’aquest any d’Infarma Solidari ha comptat amb els patrocinis de: A-Derma, Avène, Ducray, Elancyl, Exeltis, Galénic, Klorane, Pierre Fabre i René Furterer com a patrocinadors or; Cinfa i Grup Hefame com a patrocinadors plata i el Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos (CGCOF), Farmaconsulting Transacciones i fedefarma com a patrocinadors bronze. Tot plegat, amb la col·laboració de la Sala Luz de Gas.

Pòsters de Responsabilitat Social Corporativa, una altra acció d’Infarma Solidari

Infarma Solidari també ha ofert l’oportunitat de poder mostrar les accions més rellevants de Responsabilitat Social Corporativa dels expositors interessats a tots els congressistes i visitants. La RSC també va estar present durant els 3 dies d’Infarma, amb una zona habilitada on van exhibir-se un total de 20 pòsters, que es poden consultar a la web d’Infarma.