Estàs aquí: Inici > Destacats > Nova campanya #AtencióPell365: Més de 1.000 farmacèutics inscrits a la sessió informativa

7 juny 2019

Més de 1.000 farmacèutics es van inscriure a la sessió informativa de la tercera edició de la campanya #AtencióPell365, tant presencialment com via online, celebrada el passat dimarts 4 de juny.  Conduït per Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, l’acte va comptar també amb la participació de les farmacèutiques comunitàries Marta Gento i Gemma Vila. L’objectiu de la sessió era explicar les dues intervencions farmacèutiques que donaran continuïtat al projecte #AtencióPell que es va iniciar el 2016, i donar eines d’educació sanitària al farmacèutic comunitari per promoure una correcta protecció solar per participar en la campanya.

Continuar amb la sensibilització amb #AtencióPell365

Marta Alcalde, per posar en context la necessitat de la nova campanya, va exposar que “les dades d’anys anteriors ens mostren que encara hi ha molt recorregut en l’àmbit pedagògic cap a la població, des de l’oficina de farmàcia”. Per una banda “pensem que l’experiència d’edicions passades ens mostra la necessitat de continuar desenvolupant campanyes sanitàries d’educació i sensibilització com #AtencióPell365 per tal de millorar els hàbits de protecció solar del ciutadà, estenent-la a totes les èpoques de l’any”.

Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, en un moment de la seva intervenció.

Per una altra “volem seguir apostant per una iniciativa com el qüestionari Derma-risc per detectar càncer cutani ocult”. Va argumentar que “amb els resultats obtinguts els anys anteriors també justifiquen la seva continuïtat, ja que l’univers va ser només de 400 persones, i molts més podien haver participat“. Com a novetat, va anunciar que “aquest any volem integrar l’Atenció Primària per tal de poder valorar a més gent”. La vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris va recordar que la integració en un circuit interdisciplinari ens continuarà ajudant a “posicionar a la farmàcia i al farmacèutic com a professional sanitari capacitat per intervenir a programes de prevenció i cribratge”.

La sala d'actes del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB), plena de gom a gom, durant la sessió informativa de la campanya #AtencióPell365.

La sala d’actes del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB), plena de gom a gom, durant la sessió informativa de la campanya #AtencióPell365.

Seguidament, Marta Gento i Gemma Vila, farmacèutiques comunitàries, van posar en comú algunes de les  claus del consell personalitzat en protecció solar des de l’oficina de farmàcia. Van repassar aspectes, en l’àmbit dels protectors, com els diferents tipus existents al mercat, les interaccions, l’etiquetatge, o la gestió del punt de venda i de l’estoc. Finalment també van compartir els recursos que el Col·legi posarà a disposició dels farmacèutics, per tal d’ajudar-los a desenvolupar la campanya.

Iniciatives de la campanya 2019-2020

En aquesta campanya que arrenca aquest juny hi ha dues iniciatives diferenciades i complementàries:

Campanya #AtencióPell365:

• Acció d’educació sanitària.
  • Implementació massiva, però continuada en el temps.
  • Dirigida a la població en general i a la farmàcia.

Derma Risc III:

• Acció científica i assistencial.
  • Implementació gradual per zones.
  • Públic institucional i sanitari  (farmacèutics, metges, dermatòlegs, administració).

Organitzat conjuntament amb:

Amb el patrocini de: