Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Més de 900 farmacèutics s’inscriuen als tallers de la campanya #AtencióPell

Més de 900 farmacèutics s’inscriuen als tallers de la campanya #AtencióPell

16 maig 2018

Més de 900 farmacèutics s’han inscrit als tallers formatius organitzats pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) en el marc de la campanya #AtencióPell, que es posarà en marxa el pròxim 23 de maig. La formació, de caràcter obligatori, es dirigia a tots aquells professionals farmacèutics que participaran en la campanya.

Una de les novetats d’enguany, ha estat que els tallers s’han impartit en diferents dies i hores per tal de facilitar l’assistència dels participants. Del 7 al 18 de maig, un total de 34 tallers han estat programats, fet que dóna una idea de l’alt interès despertat per aquests. Els docents dels tallers van ser dermatòlegs de la Unitat de Melanoma de l’Hospital Clínic de Barcelona i farmacèutics comunitaris de la Vocalia de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris.

El Dr. Josep Malvehy durant els tallers pràctics de la campanya #AtencióPell.

La radiació solar i la nostra protecció

Durant els tallers s’han proporcionat eines per la recomanació individualitzada de protectors solars, per aconseguir que aquesta protecció sigui eficaç i completa. S’ha recordat que la recomanació s’ha de fer a partir d’aspectes com la vulnerabilitat a la radiació solar (característiques fenotípiques, factors de risc de càncer de pell el tipus d’exposició o les activitats durant l’exposició). En aquest sentit, s’han abordat els diversos tipus de protectors solars. Des dels tòpics (físics o inorgànics, químics o orgànics, biològics o antioxidants), fins els orals antioxidants o complementaris, passan pels teixits i les ulleres de sol.

També s’han exposat els factors que modifiquen la intensitat de la radiació solar: l’altitud, la latitud, l’estació de l’any, la contaminació, la capa d’ozó i l’albedo.

Els farmacèutics participants en la campanya #AtencióPell van omplir els diferents tallers programats.

L’exposició solar

En relació a l’exposició al sol, s’ha fet referència a diferents situacions amb exposició solar:

• Diària. L’índex UV a Catalunya representa un risc moderat de dany a la pell en l’adult cada dia.
  • Alta. En situacions habituals, però prolongades amb índex UV moderat com: practicar esport a l’exterior, a la platja o al mar, en exposicions prolongades i en cabines solars de tractament estètic.
  • Extrema. En països propers als tròpics en què l’índex UV és molt elevat.

Finalment, a més de presentar el projecte DERMA-RISC,  s’han proposat alguns casos pràctics per tal que els alumnes aprenguessin tècniques d’indicació farmacèutica de protectors solars així com exercicis per distingir el fototipus de la pell.

Campanya #AtencióPell organitzada conjuntament amb:

Amb la col·laboració de: