Estàs aquí: Inici > Destacats > Desembre: el programa de detecció precoç de càncer de còlon i recte, la campanya “Atenció Pell 365” i les farmàcies sentinella, temes més destacats als mitjans

16 gener 2020

10 anys del Programa de detecció precoç de càncer de còlon i recte

El programa de detecció precoç de càncer de còlon i recte, que celebra els 10 anys a la ciutat de Barcelona,  va ser el protagonista de la roda de premsa que va organitzar el Departament de Salut de Catalunya, juntament amb el COFB, l’Hospital Clínic i l’Hospital del Mar. El President del Col·legi, Jordi de Dalmases, va ser un dels participants  i va destacar que la farmàcia comunitària és clau en el bon funcionament del programa: “La inclusió de la farmàcia com un recurs més del sistema sanitari és el camí per fer front als reptes de salut del futur”.

Diversos mitjans es van fer ressò d’aquesta notícia i, concretament, van recollir declaracions del President Correo Farmacéutico i La Razón en la seva versió en línia. Rac1 va donar-hi espai l’informatiu del migdia (programa 14/15 del 12 de desembre, minut 26:06-27:25). D’altra banda, el Diari de Terrassa (13/12), La Mañana – Diari de Ponent (18/12) i el Diari de Girona (19/12) van recollir-ho en la versió en paper.

2a onada de la campanya “Atenció Pell 365”

El COFB i l’Hospital Clínic duen a terme una campanya amb l’objectiu de conscienciar la població sobre la importància de protegir-se del sol tot l’any. La segona onada de la campanya, que corresponia a la tardor, ha estat centrada en els medicaments fotosensibilitzants: fàrmacs que augmenten la sensibilitat al sol i fan imprescindible la utilització de protector solar.

En aquest marc, el programa de Cadena Ser “Aquí amb Josep Cuní” va realitzar quatre entrevistes a diferents portaveus del COFB: Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes sanitaris del COFB (26 de novembre i 5 de desembre); Maria Perelló, responsable del Centre d’Informació del Medicament del COFB (28 de novembre); i Aina Surroca, vocal del COFB (3 de desembre). D’altra banda, el programa “Tot és possible” de Rac1 també va fer-ne menció en quatre ocasions: el 25 de novembre (29:45-30:21), el 27 de novembre (00:18-00:47), el 2 de desembre (13:44-14:25) i el 4 de desembre (59:35-59:59).

Nova xarxa de farmàcies sentinella

El passat 9 de desembre, el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i el Departament de Salut van organitzar a la seu del Col·legi una sessió formativa adreçada als farmacèutics que integraran la nova xarxa de farmàcies sentinella durant el període 2020-2021. Diariofarma, imFarmacias, El Farmacéutico, Farmanatur i Acta Sanitaria van recollir la nota de premsa que es va enviar al respecte, destacant, entre altres aspectes, l’objectiu d’aquesta xarxa: contribuir a l’obtenció de dades vàlides generades per la mateixa dinàmica assistencial que té lloc en una farmàcia comunitària i que es puguin integrar en altres sistemes de vigilància epidemiològica més complexos.

Infarma Madrid 2020

El Congrés i Saló europeu d’oficina de farmàcia Infarma, que organitzen conjuntament els Col·legis de Farmacèutics de Madrid i Barcelona i Interalia, enguany tindrà lloc el recinte firal Ifema de Madrid. Els mitjans especialitzats, entre ells Acta Sanitaria i El Farmacéutico, han començat a fer-se ressò del primer avanç del programa científic d’aquesta trobada farmacèutica.

EL COFB com a font d’informació

Programa de detecció precoç del VIH a les farmàcies

El responsable d’Atenció Farmacèutica del COFB, Guillermo Bagaria, va parlar amb Correo Farmacéutico sobre el Programa de detecció precoç del VIH amb test ràpid en què participen les farmàcies de Catalunya. “A data de 2018 hi ha 125 farmàcies que ofereixen el servei i han realitzat 2.795 proves”, va assenyalar Bagaria.

Mencions al COFB

Formacions del Col·legi

Durant el mes de desembre, El Global ha recollit dues de les formacions que s’estan duent a terme al COFB. Per una banda, el Màster de Gestió d’Oficina de Farmàcia (MGOF), en una peça titulada “Los COF consolidan su apuesta por ofrecer formación en gestión de oficinas de farmacia”. D’altra banda, va informar sobre l‘inici de la segona edició del curs “Processos de venda i consell actiu: les necessitats del client com punt de partida” organitzat pel Col·legi, juntament amb l’Anefp.

Alcohol i ibuprofèn durant les Festes de Nadal

El Col·legi va aprofitar les festes nadalenques per recordar que no és recomanable beure alcohol si s’està prenent ibuprofèn i descriure quins efectes pot tenir depenent de si la ingesta és ocasional o perllongada en el temps. Les recomanacions que es van donar des del COFB les va recollir el diari ABC a una notícia a la seva versió en línia.

Altres temes relacionats