Estàs aquí: Inici > Destacats > Jordi Casas Sánchez, nou president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona per al mandat 2020-2024

2 juliol 2020

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) ha donat per tancat avui el seu procés electoral amb la proclamació de la candidatura encapçalada per Jordi Casas com a electa, després que no es presentessin candidatures alternatives. La nova Junta de Govern, amb un total de 20 membres, comptarà amb 10 noves incorporacions provinents dels diferents àmbits d’exercici de la professió. Núria Bosch es manté com a vicepresidenta i Aina Surroca, que en l’anterior mandat va ser vocal de número i responsable de la Comissió Delegada de Formació Continuada, assumeix la Secretaria. L’equip econòmic de la nova Junta de Govern es completa amb les incorporacions de Miquel Recasens, a la tresoreria, i de Marta Gento, a la vicetresoreria.

Jordi de Dalmases, que ha estat 12 anys al capdavant del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, deixa el càrrec “amb la màxima confiança dipositada en aquesta nova Junta, que seguirà apostant per la professió i dotant-la de tot el contingut possible”. De Dalmases es mostra “molt satisfet d’haver aconseguit grans reptes al llarg d’aquests tres mandats. Reptes que passen per la consolidació i aplicació de serveis professionals com el Programa de Detecció Precoç del Càncer de Còlon i Recte que, amb la incorporació de la farmàcia, ha aconseguit incrementar la taxa de participació de forma molt notable”. I afegeix: “El propòsit del COFB és, i continuarà sent, impulsar professionalment els farmacèutics i farmacèutiques de tots els àmbits d’exercici com a agents de salut”.

“Cal seguir treballant per promoure el desenvolupament professional i aportar solucions, des de la farmàcia, a les necessitats que tindrà la societat en les pròximes dècades”

D’altra banda, Jordi Casas es mostra “il·lusionat d’encapçalar aquest nou repte, amb una Junta que representa un relleu generacional, i de continuar construint un Col·legi per a tots els farmacèutics i farmacèutiques”. “Cal seguir treballant per promoure el desenvolupament professional i aportar solucions, des de la farmàcia, als problemes i necessitats que tindrà la societat en les pròximes dècades, com l’envelliment de la població i la dependència”, assenyala Casas.

Jordi Casas, doctor en Farmàcia per la Universitat de Barcelona, ha estat secretari del COFB en els darrers quatre anys i, anteriorment, del 2012 al 2016, va ocupar el càrrec de vicetresorer. Casas actualment és titular d’oficina de farmàcia (des del 2009), també és professor associat de la Unitat de Coordinació Docent d’Estades en Pràctiques Tutelades a la Universitat de Barcelona (des del 2010) i, prèviament, havia treballat com a científic investigador al Departament d’I+D de P&G d’Alemanya (2004—2008), a més de realitzar un stage en Farmàcia Hospitalària a l’Hôpital Pitié- Salpêtrière de França (2002).

La nova Junta, proclamada electa avui, 2 de juliol, presenta 10 noves incorporacions. A banda dels canvis en la tresoreria i la vicetresoreria, també n’hi ha a la vocalia d’Anàlisi, que ocuparà Xavier Tejedor; a la vocalia de Distribució, que encapçalarà Mª Victòria Martínez o a la vocalia d’Hospitals, que assumirà David Conde. Així mateix, Meritxell Cortés s’incorpora com a vocal d’Indústria; Mª Rosa Ballester, com a vocal d’Investigació i Docència; Elena Palau, com a vocal d’Ortopèdia; i Marta Roig i Laura Gomà, com a vocals de número.

D’altra banda, Anna Bach-Faig continuarà sent vocal d’Alimentació i Nutrició; Marta Alcalde seguirà al capdavant de la vocalia de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris; Josep Allué es manté com a vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia; Roser Vallès, com a vocal d’Atenció Primària, i Núria Oliva, com a vocal de Salut Pública. També segueixen formant part de la Junta Guillermo Bagaría, que passa de vicetresorer a vocal d’Oficina de Farmàcia, i Montserrat Gironès, que en l’anterior Junta era vocal d’Ortopèdia i en aquest nou mandat serà vocal de número. La relació completa dels càrrecs dels membres de la nova Junta és la següent:

Junta de Govern 2020- 2024

President: Jordi Casas Sánchez