Estàs aquí: Inici > Destacats > Més de 360 assistents a les reunions d’actualitat al territori de la Junta de Govern del COFB, centrades en l’estratègia de digitalització

6 juliol 2022

Del 2 de maig al 21 de juny, el president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB), Jordi Casas, acompanyat de membres de la Junta de Govern, van tornar a apropar-se al territori amb diverses reunions d’actualitat, en diferents ciutats de la província de Barcelona, centrades en l’estratègia de digitalització.

Un moment de l'exposició del president del COFB, Jordi Casas, a la sessió celebrada a Granollers.
Un moment de l’exposició del president del COFB, Jordi Casas, a la sessió celebrada a Granollers.

L’objectiu era compartir de primera mà les iniciatives estratègiques en què s’està treballant des de la corporació farmacèutica i que es consideren cabdals com a aposta de futur, tant en l’àmbit assistencial com professional, per evolucionar de forma segura, validada i contrastada cap a la demanda digital que la societat requereix.

Projectes relacionats amb la dispensació de medicaments

A la primera part de la presentació, la Junta de Govern va tractar, entre altres temes, l’estat de situació de la recepta electrònica privada, que suposa un avanç important en la seguretat del circuit de dispensació de medicaments, sobretot en l’àmbit de falsificació de receptes; i de la importància de realitzar correctament les dispensacions a través del Sistema Espanyol de Verificació de Medicaments (SEVeM). També es va parlar de nous projectes que està previst que es posin en marxa, com el pilot “Oficina de Farmàcia lliure de papers”, que impulsarà la gestió electrònica de les farmàcies des d’una nova plataforma, i la interoperabilitat europea, que permetrà la connexió amb les receptes electròniques d’altres països europeus.

Les reunions d’actualitat, celebrades a Sitges, Terrassa, Berga, Granollers, Vic, Barcelona, Igualada, Sabadell i Mataró, van comptar amb més de 360 assistents i es van abordar quatre blocs al voltant de la digitalització: projectes relacionats amb la dispensació de medicaments, aplicacions per abordar problemes de subministrament, eines digitals impulsades des del COFB i la plataforma assistencial de la xarxa de farmàcies de Catalunya, Farmaserveis.

Aplicacions per abordar els problemes de subministrament

A continuació, el COFB va traslladar als col·legiats la importància d’adherir-se a dues aplicacions desenvolupades pel Consejo General de Colegios Farmacéuticos per abordar els problemes de subministrament de medicaments, i de ser actius en la seva utilització. D’una banda, es compta amb el Centre d’Informació sobre el Subministrament de Medicaments (CISMED), mitjançant el qual les farmàcies poden notificar amb quins fàrmacs estan tenint problemes. D’altra banda, recentment s’ha posat en marxa Farmahelp, una aplicació que permet al farmacèutic sol·licitar un medicament a les farmàcies més properes en cas que un pacient el demani i no es tingui estoc.

L’edifici El Sucre va acollir els farmacèutics i farmacèutiques de la zona, a la reunió d’actualitat celebrada a Vic.

Eines digitals impulsades des del COFB

Durant el tercer bloc de les reunions d’actualitat al territori es va compartir amb els col·legiats les darreres eines digitals impulsades des del COFB. Aquest és el cas del portal de tràmits, posat en marxa a finals d’abril, que permet relacionar-se amb el Col·legi de manera més fàcil i accessible. I, seguidament, es va parlar de la Guia d’autoinspecció, que es tracta d’un autotest basat en l’acta d’inspecció/assessorament del COFB, que fa un recorregut per tots els aspectes obligatoris que ha de complir una oficina de farmàcia.

La Cambra de Comerç de Sabadell va ser un dels marcs on es va celebrar una de les reunions d'actualitat de la Junta de Govern.
La Cambra de Comerç de Sabadell va ser un dels marcs on es va celebrar una de les reunions d’actualitat de la Junta de Govern.

Farmaserveis, la plataforma assistencial de la xarxa de farmàcies de Catalunya

La darrera part de la sessió la va protagonitzar Farmaserveis, la plataforma assistencial de la xarxa de farmàcies de Catalunya. Més concretament, és una eina tecnològica del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya que facilita la prestació de serveis professionals farmacèutics assistencials als farmacèutics catalans.

Principals objectius de Farmaserveis

• Proporcionar guies consensuades d’intervenció professional amb els sistemes sanitaris i les societats científiques.
  • Oferir formació, protocol·lització, digitalització i seguiment de la intervenció professional, que garanteixen valors reproduïbles, rigorosos i de qualitat a tota la xarxa de farmàcies.
  • Comptar amb un repositori de dades sanitàries del pacient i dels consentiments informats necessaris , custodiats pel Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya amb la mateixa garantia de seguretat i confidencialitat de la recepta electrònica.

Després de fer un repàs dels serveis que estan en marxa a la plataforma i de les xifres més destacades de cadascun d’ells, els membres de la Junta de Govern del COFB van animar als col·legiats a registrar-se per formar part d’aquest projecte assistencial.

Sitges va ser l'escenari de la primera sessió de les reunions d'actualitat d'enguany.
Sitges va ser l’escenari de la primera sessió de les reunions d’actualitat d’enguany.

Finalment, també es va fer referència a l’app de Farmaserveis que estarà disponible pròximament per al pacient, amb la qual es tindrà accés a les dades registrades a la farmàcia i al registre de paràmetres per part del pacient.