Estàs aquí: Inici > Destacats > Infarma Barcelona 2023 programa prop de 80 sessions per donar resposta als desafiaments de la salut

10 febrer 2023

Ja està disponible a la web d’Infarma Barcelona 2023 el pre-programa del Congrés, que tindrà lloc els dies 14, 15 i 16 de març al recinte Fira de Barcelona de Gran Via, sota el lema “La resposta als desafiaments de la salut”. En total, ja hi ha prop de 80 sessions programades, amb experts de trajectòria reconeguda, amb l’objectiu de dotar el Congrés de contingut científic per debatre i intercanviar experiències sobre els grans temes d’actualitat de la farmàcia.

Es farà a través de diferents formats, on es combinaran taules d’actualitat, aules professionals, iniciatives d’èxit dels Col·legis de Farmacèutics espanyols, conferències sobre claus de gestió, tallers a l’Aula Àgora i exposicions sobre les principals novetats del sector les trucades ExpoNews.

Així mateix, tant els visitants com els congressistes ja es poden registrar a la web d’Infarma per obtenir l’acreditació professional del Congrés Europeu d’Oficina de Farmàcia i del Saló de Medicaments i Parafarmàcia, organitzat pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB), el Col·legi Oficial de Farmacèutics de Madrid (COFM) i Interalia. Aquest any, com a novetat, s’obrirà pròximament la modalitat “congressista virtual” per seguir via streaming les taules d’actualitat.

Quins temes es tractaran a les taules d’actualitat?

Durant els tres dies del Congrés es duran a terme sis taules d’actualitat per intercanviar punts de vista i reflexionar sobre diferents qüestions relacionades amb la farmàcia. Més concretament, sobre la digitalització, el rol assistencial del farmacèutic i la coordinació entre diferents nivells assistencials, s’organitzaran tres taules: la primera, “La digitalització i la seva influència en els processos de l’oficina de farmàcia”; la segona, “Plataformes de registre de serveis assistencials: On hem arribat i on ens dirigim?”; i una tercera, titulada “Gestió del medicament entre professionals sanitaris: recepta electrònica i sistemes de comunicació”.

Una altra taula d’actualitat destacada serà “Atenció domiciliària i farmàcia comunitària Què, qui, com i per què?”, que representa un dels grans reptes del sector per cobrir les necessitats dels pacients que no es poden desplaçar a la farmàcia. D’altra banda, es debatrà sobre el model de prestació de serveis farmacèutics a “Models retributius en la dispensació de nous fàrmacs i serveis”, i en relació amb els serveis, també s’abordarà la “Prestació de serveis professionals. Costos i beneficis”.

Oberta la convocatòria per presentar els e-pòsters científics

El Comitè Científic d’Infarma Barcelona 2023 ha obert la convocatòria per presentar els pòsters científics que, per primer cop, seran en format digital, mitjançant pantalles interactives, prescindint així de l’ús del paper. Per participar en la nova edició dels pòsters científics, els farmacèutics poden presentar els resums dels pòsters fins al 19 de febrer, segons les bases de participació que es poden consultar a la web d’Infarma. Posteriorment, el Comitè Científic seleccionarà aquells resums que seran defensats a Infarma, entre els quals es premiaran els tres millors amb una dotació econòmica de 2.000 euros, 1.500 euros i 1.000 euros.

Amb la presència d’aquests treballs al Congrés, un any més Infarma promou un espai d’intercanvi d’informació i, alhora, pretén incentivar i estimular la recerca convidant els professionals farmacèutics, en grups de treball o amb iniciatives particulars, participar i compartir amb els assistents els seus treballs i experiències científiques i professionals.