Estàs aquí: Inici > Destacats > Es clausura Infarma Barcelona 2023 amb més de 34.200 visitants i rècord d’expositors

17 març 2023

Infarma Barcelona clausura l’edició del 2023 amb 34.227 visitants i 3.542 congressistes, batent rècord en la superfície d’exposició amb 32.000 m² i 285 expositors directes, xifra que suposa un increment d’un 19% respecte a la darrera edició fa quatre anys.

Guillermo Bagaría, director del Congrés, s’ha mostrat molt satisfet de recuperar els índexs de participació prepandèmia, amb un lleuger increment, i de què aquest congrés hagi estat un cop més un exemple de treball conjunt entre dos Col·legis de Farmacèutics. “Hem estat capaços de prendre el pols dʻuna professió que està viva i compromesa amb la salut i la societat”; i fent referència al lema del congrés “La resposta als desafiaments de la salut” ha afirmat que “sí que som capaços de donar resposta als reptes de la salut”.

Jordi Casas, president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona i president d’Infarma Barcelona 2023, ha agraït la implicació de tothom perquè aquesta edició hagi estat un èxit. Casas ha destacat que aquesta edició “ha posat de manifest el paper de l’oficina de farmàcia i el farmacèutic com a agent de salut. Gràcies a la seva enorme capil·laritat, es converteixen en el punt més proper al ciutadà amb una enorme capacitat de desplegar una àmplia diversitat de serveis per contribuir a millorar la salut dels ciutadans i exercir la nostra funció social”.

En representació de la Conselleria de Salut de la Generalitat de Catalunya, ha assistit a la cloenda d’Infarma Barcelona 2023 Ignasi Carrasco, director de l’Àrea Assistencial del CatSalut, qui ha explicat que “vivim una situació mundial complexa en la qual els condicionants de salut han vist afectats amb un gran impacte als sistemes de salut” i ha expressat la necessitat que tots els agents de l’àmbit sanitari remen junts en el mateix sentit i ha subratllat que “l’atenció farmacèutica va més enllà de la dispensació de medicaments”.

Al llarg dels tres dies de congrés s’han celebrat prop de 80 sessions, amb 175 ponents i moderadors que han abordat els grans temes que afecten el sector farmacèutic, com la innovació, la digitalització, l’atenció domiciliària, els problemes de subministrament de medicaments, la farmàcia assistencial o l’estratègia One Health. També s’ha comptat amb 149 pòsters científics presentats, amb els quals s’ha aconseguit crear un espai d’intercanvi d’experiències científiques i professionals per incentivar projectes de recerca.

Jesús Aguilar, president del Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos (CGCOF), ha recordat que “hem d’aprofitar les lliçons que ens ha deixat la pandèmia, i una és la necessitat d’integrar el farmacèutic comunitari al sistema sanitari, donant-li el rol que ens demanen els pacients i impulsant la innovació”. “Hem de donar resposta a les necessitats actuals i futures de la nostra societat, que passen per la prestació de serveis concertats amb les comunitats autònomes i, per descomptat, retribuïts”, ha afegit.

La propera edició d’Infarma es realitzarà a Madrid entre els dies 19, 20 i 21 de març de 2024. Manuel Martínez del Peral, president del Colegio Oficial de Farmacèutics de Madrid, ha pres el relleu com a president d’Infarma Madrid 2024. Després d’aquests tres dies de trobada, Peral ha reconegut la gran tasca de l’equip de Barcelona i ha reflexionat que per afrontar els reptes de la salut, el sector farmacèutic ha de posar “les persones al centre de la seva activitat, i al seu voltant han de créixer tots els serveis assistencials que es despleguin a l’oficina de farmàcia”.

Conferència de cloenda a càrrec de l’escriptora i divulgadora, Elsa Punset

Com a novetat aquest any, Infarma Barcelona ha comptat per primera vegada amb una conferència de clausura, “Propostes per a aquests temps extraordinaris”, impartida per Elsa Punset, escriptora i divulgadora referent a l’aplicació de la intel·ligència emocional, per recordar-nos la importància de “cuidar de la nostra salut per cuidar els altres”. El món està canviant i són moltes les raons que tenim per tenir cura del nostre planeta amb optimisme. Tot i així, hi ha molts reptes i en aquestes darreres dècades de progrés que Punset qualifica com a “progrés insostenible”, sorgeixen qüestions sobre la nostra forma de viure, de treballar, de relacionar-nos amb els altres, i de tractar el món que ens envolta.

Elsa Punset ha subratllat el paper fonamental que tenen els farmacèutics per ajudar les persones a tenir cura de la seva salut de manera preventiva, ja que, alhora, influeix en l’estat de salut del nostre cervell. Mitjançant un viatge interior al cervell humà, Punset parla sobre el cervell emocional i la plasticitat cerebral. “Ens resulta difícil canviar hàbits” ha explicat Punset, que recomana evitar la mentalitat del “tot o res”, tenir paciència i no caure a la “vall de la desesperança” i començar amb canvis petits i concrets. Finalment, ha destacat el nou enfocament d’entendre la salut One-Health, “una salut per a tothom”, convidant a qüestionar sobre si allò que un fa és bo per a la resta del món.