Estàs aquí: Inici > Món col·legial > El COFB, el COFM i Nestlé Health Science col·laboren per a millorar la qualitat de vida de les persones a partir del consell nutricional

12 desembre 2018

Els Col·legis de Farmacèutics de Barcelona i Madrid i Nestlé Health Science han signat un conveni per treballar conjuntament en la divulgació de la importància d’una correcta alimentació i nutrició en adults i persones grans. La col·laboració parteix dels objectius compartits entre els dos Col·legis i Nestlé Health Science, entre els quals destaquen la voluntat de millorar la salut, la qualitat de vida de les persones i el seu estat nutricional, elevar el valor de la nutrició i donar suport als professionals, tot des de la qualitat i el rigor.

Luis González, president del COFM amb Walter Molhoek, director general de Nestlé Health Science, i Jordi de Dalmases, president del COFB, al Col·legi de Farmacèutics de Barcelona

L’expertesa i la investigació en el camp científic de Nestlé Health Science, sumada a l’aportació de la farmàcia comunitària –centrada en la promoció de la salut i prevenció de la malaltia- poden contribuir a: no banalitzar la importància de l’alimentació i la nutrició en persones adultes, augmentar-ne el coneixement al conjunt de la societat, elevar el valor de l’alimentació i la nutrició i visualitzar la importància de seguir uns hàbits alimentaris i d’estil de vida saludables i equilibrats.

Portal de formació específic el 2019

El conveni es materialitzarà en la creació d’un portal de formació online dirigit a farmacèutics, que està previst posar en marxa a partir de gener del 2019, a través d’Àgora Sanitària, la plataforma formativa en línia del COFB i el COFM. A través del portal, els farmacèutics podran ampliar els seus coneixements en una àrea de tanta rellevància com la nutrició i que és clau per una vida adulta saludable i per prevenir i tractar situacions  associades al procés d’envelliment, una etapa caracteritzada per importants modificacions fisiològiques que poden afectar l’alimentació diària.

La importància del consell farmacèutic sobre nutrició i estil de vida

“Els farmacèutics, com a professionals accessibles i propers a la societat, poden aconsellar de forma correcta i rigorosa les persones perquè tinguin uns hàbits nutricionals i de vida adequats, imprescindibles per assolir un envelliment saludable”, afirma el president del COFB, Jordi de Dalmases. I afegeix: “creiem que plataformes com Àgora Sanitària i convenis com aquest són molt necessaris en el desenvolupament professional dels col·legiats que, al seu torn, té un retorn positiu al conjunt de la societat”.

En la mateixa línia, Luis González, president del Col·legi de Farmacèutics de Madrid, destaca que “és molt important abordar l’alimentació i la nutrició en adults com a eina de prevenció i manteniment de la salut, per evitar, precisament, un envelliment poc saludable i amb múltiples carències nutricionals”.

Per la seva banda, Walter Molhoek, director general de Nestlé Health Science, explica que fa temps que aposten per fer investigació en el camp de situacions associades al risc nutricional en els diferents àmbits sanitaris, “un greu problema de salut que podria evitar-se en gran mesura posant l’èmfasi en la prevenció i un tractament precoç.

La necessària intervenció activa en l’àrea de l’alimentació i nutrició

L’Informe Mundial sobre l’envelliment i la salut elaborat per l’Organització Mundial de la Salut l’any 2015 exposa que el procés d’envelliment va acompanyat de canvis fisiològics que poden afectar l’estat nutricional així com la dificultat per mastegar i deglutir, una dieta monòtona de baixa qualitat, la pèrdua de gana i la disminució en l’absorció d’alguns nutrients, entre altres, són factors que augmenten el risc de desnutrició.

D'esquerra a dreta: Luis González, president del COFM; Jordi De Dalmases, president del COFB; Walter Moholeck, director general de Nestlé Health Science; Anna Bach, vocal d'Alimentació i Nutrició del COFB i Núria Bosch, vicepresidenta del COFB.

D’esquerra a dreta: Luis González, president del COFM; Jordi De Dalmases, president del COFB; Walter Moholeck, director general de Nestlé Health Science; Anna Bach, vocal d’Alimentació i Nutrició del COFB i Núria Bosch, vicepresidenta del COFB.

El document fa referència a l’estudi realitzat per Beck et al., en què s’ha demostrat que l’assessorament nutricional individualitzat millora l’estat nutricional de les persones grans en 12 setmanes. Un clar exemple de com es poden minimitzar els efectes de l’envelliment mitjançant una actitud proactiva i un consell adequat per millorar la nutrició en els adults i, d’aquesta manera, que segueixin una dieta completa i saludable.

Davant d’aquest escenari, queda palesa la necessitat d’una intervenció activa en l’àrea de la nutrició on els farmacèutics, professionals sanitaris propers, accessibles i de confiança, poden ser de gran utilitat per actuar en adults i persones grans. Els agents implicats en la cura i salut de les persones tenen la responsabilitat d’actuar i informar davant situacions silents en l’envelliment com són la pèrdua de massa muscular (sarcopènia) o la disfàgia.

Podeu consultar aquí la nota de premsa enviada als mitjans de comunicació.

Altres publicacions al Blog: