Estàs aquí: Inici > Destacats > ‘Infarma Madrid 2024’ oferirà solucions per posar la farmàcia a l’avantguarda davant els grans desafiaments sanitaris i socials

19 febrer 2024

Quins serveis farmacèutics poden trobar els pacients oncològics o diabètics a les farmàcies comunitàries? Com afronta la farmàcia les situacions de faltes de subministrament de medicaments? Quin paper juguen els farmacèutics en la detecció de les situacions de solitud no desitjada? En quin punt es troba la digitalització de les farmàcies? Quines aplicacions té la intel·ligència artificial en l’àmbit de la farmàcia? Arriben receptes falses a la farmàcia? Existeixen filtres per detectar medicaments i substàncies d’abús? Quins són els medicaments d’avantguarda en l’arsenal terapèutic? Quins instruments poden ajudar a millorar la gestió empresarial de la farmàcia comunitària? Aquestes són algunes de les preguntes d’actualitat que s’abordaran a Infarma Madrid 2024, el Congrés Europeu de Farmàcia i Saló de Medicaments i Parafarmàcia que organitzen els col·legis oficials de farmacèutics de Madrid i Barcelona, en col·laboració amb CloserStill, els dies 19, 20 i 21 de març, en el recinte firal d’IFEMA Madrid.

El president del COFB, Jordi Casas, el president del COFM, Manuel Martínez del Peral, i el president de CloserStill, Agustín Torres, a la presentació de les novetats d'Infarma Madrid 2024.
El president del COFB, Jordi Casas, el president del COFM, Manuel Martínez del Peral, i el president de CloserStill, Agustín Torres, a la presentació de les novetats d’Infarma Madrid 2024.

El programa científic d’Infarma reunirà més d’un centenar de ponents per oferir solucions farmacèutiques a les demandes sanitàries, socials i professionals més apressants, relacionades amb l’envelliment de la població i la cronicitat de les malalties, el compliment de les teràpies, l’ús de les noves tecnologies o davant situacions socials relacionades amb la solitud, la dependència o amb l’abús de substàncies i medicaments.

Tres línies estratègiques

Els continguts de la pròxima edició d’Infarma, que té com a lema “Posa la teva farmàcia a l’avantguarda”, s’han dividit en tres línies estratègiques: Noves necessitats, noves respostes; Millor gestió, més qualitat, i Coneixement per a una atenció excel·lent.

Aquests tres eixos permetran vertebrar una resposta farmacèutica efectiva als nous desafiaments sanitaris i socials que s’estan plantejant i facilitar que tots els farmacèutics que desitgin posar les seves farmàcies a l’avantguarda tinguin instruments per a això. “Volem promoure un debat professional que sigui útil als ciutadans i que ens permeti proposar solucions farmacèutiques innovadores a reptes com l’envelliment, la cronicitat, la continuïtat assistencial i els problemes de subministrament de medicaments que afrontem en la farmàcia”, explica el president del Colegio Oficial de Farmacéuticos de Madrid (COFM), Manuel Martínez del Peral.

En total, se celebraran prop de mig centenar de sessions en els diferents espais d’Infarma 2024, entre taules d’actualitat, aules professionals i sessions pràctiques de gestió. Igualment, a l’espai ExpoNews es podran conèixer les novetats farmacèutiques i de producte d’un dels sectors més dinàmics de l’economia espanyola.

Aprendre de col·legues i experts, col·laborar amb la indústria

El congrés serà escenari també d’Iniciatives d’èxit de la farmàcia, on es presentarà una selecció de projectes i experiències realitzades per professionals farmacèutics que han contribuït a millorar la cura i la salut dels pacients o han millorat la gestió de les farmàcies o la seva presència a les xarxes socials.

Els assistents podran també accedir a l’oferta de cursos de formació d’Àgora Sanitària, la plataforma de formació que impulsen els col·legis oficials de farmacèutics de Madrid i Barcelona.

Els presidents del COFB, COFM i CloserStill en un moment de la sessió informativa d'Infarma Madrid 2024.
Els presidents del COFB, COFM i CloserStill en un moment de la sessió informativa d’Infarma Madrid 2024.

A més, Infarma disposarà d’un espai per conèixer els treballs de recerca originals que es presentaran en format digital en una zona d’exposició per estimular la generació de coneixement científic i la pràctica farmacèutica des de la perspectiva professional i assistencial.

Jordi Casas, president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB), assenyala que “tot està a Infarma i tot es pot trobar en aquests tres dies quan parlem de farmàcia. És, en definitiva, la concentració més gran d’actualitat i innovació del sector i també un exemple del que pot aportar la col·laboració entre organitzacions, com és el cas dels col·legis de Madrid i Barcelona i la companyia CloserStill”.

Més de 32.000 metres quadrats i 300 expositors

Infarma 2024 ocuparà més de 32.000 metres quadrats a les instal·lacions d’IFEMA, amb 300 expositors, pels quals passaran més de 34.000 professionals del sector. Agustín Torres, president de CloserStill, recalca que “aquestes xifres converteixen Infarma en la gran trobada del sector farmacèutic a Espanya i en la cita que més valor aporta als professionals i empreses participants i continuarem treballant perquè aquestes dades continuïn creixent en pròximes edicions i Infarma continuï sent el referent del sector en actualitat, innovació, gestió i actuació professional”.