Estàs aquí: Inici > Destacats > El COFB homenatja la professió en la 18a edició de la Diada del Farmacèutic

El COFB homenatja la professió en la 18a edició de la Diada del Farmacèutic

9 octubre 2019

“Els farmacèutics hem de formar part de la solució als problemes i necessitats que tindrà la societat en les pròximes dècades”. Són paraules de Jordi de Dalmases, president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB), durant la Diada del Farmacèutic que va tenir lloc la nit d’ahir al Palau de la Música Catalana, on també va destacar la importància de definir el paper del farmacèutic com a responsable del medicament en l’entorn dels pacients crònics complexos i dependents.

El president del COFB, Jordi de Dalmases, amb els homenatjats que complien 50 anys de col·legiació.

Tenim la xarxa  més propera al ciutadà, tant des d’un punt de vista geogràfic, com des d’un punt de vista professional. Això, sumat a la nostra organització, la nostra xarxa de tecnologies de la informació i els nostres servidors a totes les farmàcies a través del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya genera la conjunció perfecta per afrontar qualsevol situació amb garanties”, va afegir el president del COFB amb la mirada posada en el futur de la professió.

Digitalització de la professió

Durant la seva intervenció, De Dalmases també va fer referència a un dels grans reptes de la farmàcia: “la necessitat d’adaptar-nos a la digitalització de la nostra societat i, en concret, de la nostra professió”. “Aquest repte no només implica canvis en el nostre dia a dia, sinó que també qüestiona quins passos hem de donar perquè la relació que existeix entre ciutadà i farmacèutic es continuï mantenint en el món digital”. En aquest escenari, s’haurà de treballar per garantir a l’usuari que, de les seves dades, no se’n farà cap altre ús que no sigui a favor de la seva salut. “D’aquesta manera, mantindrem dos dels principals valors que donen sentit al nostre model d’exercici: la confiança i la proximitat amb el ciutadà”, va concretar.

Serveis professionals per millorar la salut de la població

Més enllà d’això, el president del COFB també va fer menció a un dels grans objectius del Col·legi: impulsar la professió i el desenvolupament de nous serveis que contribueixin a millorar la salut de la població. “És per això que apostem per enfortir els serveis ja existents, com és el Programa de Detecció Precoç de Càncer de Còlon i Recte, i per posar en marxa nous projectes que posicionin el farmacèutic com a professional que pot donar consells útils i de valor a la societat, com estem fent amb la campanya ‘Atenció Pell 365’”.

Homenatge als col·legiats que compleixen 25 i 50 anys de col·legiació

Un dels actes centrals de la Diada va ser l’homenatge als farmacèutics que han complert 25 i 50 anys de col·legiació. Com a mostra de reconeixement a la seva tasca, es van entregar les insígnies d’or als 49 col·legiats que sumaven mig segle de col·legiació i les de plata als 199 col·legiats que complien un quart de segle.

Foto de grup amb els col·legiats que celebraven 25 anys de col·legiació.

Beques i premis col·legials

A més, també es van entregar els diplomes de les beques col·legials i el premi a la innovació, amb les quals es fomenta la recerca i la investigació.  A banda, per primera vegada, durant la Diada es van lliurar set premis corresponents a quatre categories que s’han posat en marxa enguany: el premi al projecte de millora de la qualitat assistencial, a la millor iniciativa en xarxes socials i noves tecnologies, al millor article publicat a la revista Circular Farmacèutica i al millor treball de fi de grau.

Bona música per finalitzar la celebració

Finalment, la Diada va cloure amb l’actuació musical de Zalon, considerat com un dels millors vocalistes del soul britànic i que va saltar a la fama per cantar amb Amy Winehouse.

Un moment de l'actuació del músic Zalon, que va animar el públic assistent a la Diada.

Un moment de l’actuació del músic Zalon, que va animar el públic assistent a la Diada.

L’acte va estar patrocinat per: Grupo Cofares, Mútua General de Catalunya, Alliance Healthcare i fedefarma.