Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Diada del Farmacèutic 2018: el paper del farmacèutic per fer front a la cronicitat

10 octubre 2018

El Palau de la Música Catalana va ser l’escenari escollit per celebrar, un any més, la Diada del Farmacèutic; un acte en què es reconeix l’aportació que fan a la professió els farmacèutics que es van col·legiar fa 25, 50 o 75 anys. A més es va fer un reconeixement públic a la investigació de companys i companyes farmacèutics amb el lliurament de diplomes de les beques del Col·legi corresponents a la convocatòria 2017/2018.

El president del COFB, Jordi de Dalmases, donant la benvinguda als homenatjats i assistents.

Discurs del president del Col·legi

Durant l’acte, el president del Col·legi, Jordi de Dalmases, va adreçar un discurs als assistents en què va abordar temes com la recuperació de la data de cobrament, l’aportació que poden fer els farmacèutics per fer front a la cronicitat o les principals responsabilitats del COFB.

Recuperació de la data de cobrament

Tot i referir-se a la situació actual del sector com un moment en què “costa molt fer avenços”, el president va destacar que la recuperació de la data de cobrament de la prestació farmacèutica fa preveure un escenari de millora de les relacions i de la professió. “Després de molts anys de lluita, és una fita poder dir que, per fi, hem aconseguit retornar a la data de cobrament del dia 5 de cada mes, tal com contempla el Concert d’Atenció Farmacèutica”, va concretar. També va dedicar paraules d’agraïment al col·lectiu, realçant tot “l’esforç, l’enteresa i la professionalitat demostrades, mantenint sempre el compromís amb la raó de ser de la professió: el ciutadà”.

Afrontar la cronicitat

D’altra banda, De Dalmases va referir-se també a l’abordatge de la cronicitat. “Els farmacèutics tenim molt per aportar per fer front a la cronicitat”, va exposar. En aquest sentit, va posar èmfasi en el rol que ha de tenir el farmacèutic en un “escenari que suposarà tot un repte per a l’Estat del Benestar: l’envelliment de la població, juntament amb la cronificació de la malaltia i l’augment de la dependència”.

El president del COFB, Jordi de Dalmases, durant el seu discurs.

Les 3 grans responsabilitats del Col·legi

Finalment, De Dalmases es va centrar en les 3 grans responsabilitats que té el Col·legi per fer front als reptes de futur: “Garantir una bona preparació als col·legiats a través d’un ampli programa formatiu, acompanyar i ser útil en el desenvolupament i creixement professional de l’activitat dels farmacèutics en els diferents àmbits d’exercici i potenciar la recerca”. Tot això, sense passar per alt la tasca diària del Col·legi per oferir al col·legiat un servei de qualitat “enfortint la comunicació; potenciant el rol del farmacèutic a través de campanyes com ‘Atenció Medicació’, ‘Atenció Pell’ i ‘Atenció Diabetis’; o impulsant el registre de l’activitat professional”, entre d’altres.

Per últim, el president del COFB va agrair als col·legiats la seva “tasca diària per fer que la professió continuï evolucionant” i va encoratjar-los a “continuar treballant i caminar plegats amb la mirada posada en el pacient i en tot el que li podem aportar per millorar la seva qualitat de vida”.

Homenatge als col·legiats

Un dels moments més emotius de la Diada va ser l’homenatge als farmacèutics que han complert 25, 50 i 75 anys de col·legiació. Com a mostra de reconeixement a la seva tasca, Carles Busquet, amb una trajectòria de 75 anys dedicada al món de la farmàcia, va rebre la insígnia d’or i brillants.

Carles Busquet va rebre la insígnia d’or i brillants pels seus 75 anys de col·legiació.

Tot seguit, es van entregar les insígnies d’or als 45 col·legiats que sumaven 50 anys de col·legiació i les de plata als 130 col·legiats que complien un quart de segle.

Els homenatjats i homenatjades pels seus 50 anys de col·legiació.

Els homenatjats i homenatjades pels seus 25 anys de col·legiació.

Lliurament de diplomes de les beques col·legials

A la part final de l’acte, es va fer l’entrega de diplomes acreditatius als projectes becats pel COFB durant el curs 2017-2018, a través dels quals el Col·legi contribueix a donar un impuls a la investigació i la recerca en l’àmbit farmacèutic.

Els projectes becats es titulen “Efecte del tractament biològic amb anticitocines inflamatòries en el sistema immunològic del pacient psoriàtic” i “Efecte dels beta bloquejants en els nivells del neurotransmissor substància P i la seva implicació en el procés de la deglució”.

Joan Climent Martí va recollir el diploma pel projecte:"Efecte del tractament biològic amb anticitocines inflamatòries en el sistema immunològic del pacient psoriàtic".

Joan Climent Martí va recollir el diploma pel projecte:”Efecte del tractament biològic amb anticitocines inflamatòries en el sistema immunològic del pacient psoriàtic”.

Núria Rudi va recollir el diploma pel projecte:“Efecte dels beta bloquejants en els nivells del neurotransmissor substància P i la seva implicació en el procés de la deglució”.

Així mateix, també es va entregar el diploma pel treball “Bicarbonat nebulitzat, una de les peces que faltava per a evitar les infeccions en Fibrosi Quística” corresponent a la convocatòria 2016-2017.

Actuació de Judit Neddermann

L’acte va finalitzar amb l’actuació musical de la cantant Judit Neddermann, que va interpretar peces del seu últim disc “Nua”. Neddermann ha col·laborat en nombrosos projectes musicals i ha obtingut diversos guardons per la seva trajectòria. Amb el seu segon disc en solitari “Un Segon” (2016), va ser finalista dels premis ARC a la millor gira de teatres i auditoris de Catalunya i va guanyar el premi Enderrock a la millor cançó d’autor per “Mireia”.

Un moment de l’actuació de Judit Neddermann en el marc del Palau de la Música Catalana.