Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Comença el MGOF! El president del COFB destaca el rol assistencial dels farmacèutics a la inauguració

28 octubre 2014

Saps què es necessari per treure el màxim rendiment a la farmàcia? Quines són les claus per optimitzar-ne la gestió? Aquestes són algunes de les preguntes que respondrà la desena edició del Màster en Gestió d’Oficina de Farmàcia del Col·legi (MGOF). La inauguració va tenir lloc el 14 d’octubre i va anar a càrrec del president del Col·legi, Jordi de Dalmases, que a més de donar la benvinguda als nous alumnes, va aprofitar per parlar, entre d’altres temes, del rol assistencial que es pot dur a terme des de la farmàcia.

mgof1“Estem davant una segona evolució de la farmàcia –la primera es va produir amb la industrialització del medicament– en la qual a més de dispensar fàrmacs, els farmacèutics també aconsellem l’usuari i suplim les mancances del sistema públic de salut”, va explicar de Dalmases. Aquesta transformació és la que porta, en paraules del President, a la “3a evolució, que és el compromís del farmacèutic per millorar l’atenció al pacient, la creació d’un feeling compartit entre metge i farmacèutic i així aconseguir que la nostra intervenció pugui fer que el fàrmac sigui més efectiu”. Tot seguit, va abordar el tema del retard en el pagament a les farmàcies, i va informar del que s’estava fent per trobar solucions.

Una altra qüestió que va tractar va ser la importància del paper que desenvolupen els col·legis professionals. “Constitueixen una estructura de representació i interlocució necessària per defensar els interessos del col·lectiu i garantir als ciutadans la prestació del servei”. De fet va destacar que és gràcies als Col·legis de Farmacèutics que s’ha pogut defensar amb força en l’àmbit europeu, per exemple, que el nostre model de farmàcia funciona i és una garantia d’accessibilitat de la població als medicaments.

cartellMGOFDels tres mòduls que comprèn el màster, encara ets a temps per inscriure’t als dos últims:

• Mòdul 1: El farmacèutic com a responsable financer i de la fiscalitat
  • Mòdul 2: El farmacèutic com a responsable de la gestió de persones. INSCRIU-TE
  • Mòdul 3: El farmacèutic com a responsable de Màrqueting. INSCRIU-TE

Des que el MGOF va començar al 2005, més de 500 titulars d’oficina de farmàcia que l’han cursat han obtingut més recursos per aprendre a gestionar la seva farmàcia.

•  Director del Màster: Joan Carles Serra, llicenciat en farmàcia (UB), diplomat en màrqueting (EADA),  soci director de Market In Red, director del màster superior de màrqueting farmacèutic i dels postgraus en market accés i gestió de productes OTC a EADA Business School.
  • Coordinadors: Cristina Rodríguez , llicenciada en farmàcia (UB), programa en direcció de serveis integrats de salut (DSIS) per ESADE i coordinadora del Consell Tècnic de Farmàcia del Consell Català de la Formació Continuada de les Professions Sanitàries; i Mònica Gallach, llicenciada en farmàcia (UB) i màster en direcció i administració d’empreses, MBA per ESADE.