Estàs aquí: Inici > Destacats > El COFB clausura la primera edició híbrida del MGOF, novetat que es mantindrà per al curs 2022-2023

16 juny 2022

El passat 7 de juny va tenir lloc la cloenda de la XVII edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF), organitzat pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB). Un any més, el Màster ha proporcionat a farmacèutics/ques coneixements en les grans àrees que engloben la gestió de l’empresa (finances, gestió de persones i màrqueting), i en les eines necessàries per fer l’anàlisi d’oportunitats, prendre decisions i aplicar les principals habilitats en la direcció.

Un moment de la cloenda de la XVII edició del MGOF. D'esquerra a dreta: Cristina Rodríguez, Aina Surroca, Jordi Casas, Juan Carlos Sierra i Mónica Gallach.
Un moment de la cloenda de la XVII edició del MGOF. D’esquerra a dreta: Cristina Rodríguez, Aina Surroca, Jordi Casas, Juan Carlos Sierra i Mónica Gallach.

Durant la cloenda, Jordi Casas, president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB), va remarcar que aquesta formació “és clau en l’exercici professional dins l’oficina de farmàcia per completar la vessant científica i tècnica que s’adquireix durant l’estudi del Grau”. A l’acte també van estar presents Aina Surroca, secretària del COFB i responsable de la Comissió Delegada de Formació Continuada; Juan Carlos Serra, director del MGOF; i Cristina Rodríguez i Mònica Gallach, coordinadores del Màster i membres del Departament de Formació i Desenvolupament Professional del COFB.

Modalitat híbrida per primera vegada

Arran la pandèmia sanitària viscuda recentment, la digitalització ha irromput en les nostres vides, i és per això que aquesta edició del MGOF ha ofert per primera vegada la possibilitat de cursar el Màster en modalitat híbridapresencial i virtual-, adaptant-se a les necessitats i preferències dels alumnes.

Per a la XVIII edició, que tindrà lloc durant el curs 2022-2023, es mantindrà aquesta modalitat híbrida. L’objectiu és facilitar que farmacèutics/ques d’altres comunitats autònomes puguin realitzar el Màster i, d’aquesta manera, rebre una formació d’èxit després de 17 anys aconseguint-ho. En aquest sentit, gràcies a l’aula híbrida del COFB, dissenyada específicament per a formacions que combinen el format presencial i virtual, es garantirà que tots els estudiants obtinguin la mateixa formació teòrica, participativa i dinàmica, independentment de si es troben a l’aula físicament o en remot.

Què opinen els alumnes d’aquesta edició del Màster?

Els estudiants de la XVII edició del MGOF han valorat molt positivament el Màster, destacant el seu contingut pràctic i l’adequació als seus objectius. A més a més, han coincidit en la immediata aplicabilitat que aquest ofereix com un dels seus punts més forts.

Foto de grup durant la cloenda de la XVII edició del MGOF.

Susana Valcárcel, nova titular d’oficina de farmàcia, necessitava formació urgent sobre com gestionar una oficina de farmàcia: “Vaig veure que el COFB oferia aquest Màster i s’adequava totalment al que estava buscant perquètractava els pilars fonamentals de la gestió d’oficina de farmàcia. Una vegada finalitzat, puc dir que ha superat les meves expectatives, tant a nivell d’organització, com dels continguts i dels ponents”.

Víctor García, farmacèutic substitut i futur titular d’oficina de farmàcia, remarca també el valor humà del Màster: “M’emporto sobretot els coneixements adquirits al llarg d’aquests mesos i l’equip que hem fet, tant amb els meus companys com amb el professorat”. Pel que fa a l’aplicació al lloc de treball, afirma que “és un Màster molt dinàmic i pràctic. Pots venir a classe al matí i, a la tarda, estar aplicant els coneixements a la farmàcia”.

Finances i fiscalitat, Gestió de persones i Màrqueting, els tres mòduls del MGOF

El MGOF, dirigit a titulars d’oficina de farmàcia o graduats en Farmàcia que volen adquirir coneixements en la gestió de la farmàcia comunitària, consta de tres mòduls: Finances i fiscalitat, Gestió de persones i Màrqueting. Per tal de fer-lo més accessible, l’alumnat té l’opció de cursar aquests mòduls per separat, en funció dels seus interessos i disponibilitat.

Al seu torn, a partir d’un aprenentatge actiu i pràctic, els tres grans objectius del Màster són els següents: conèixer les diferents àrees funcionals i els processos de negoci de la farmàcia per tenir una visió global, generalista i integradora de la direcció i gestió d’empreses; desenvolupar les capacitats directives per liderar l’equip de col·laboradors; i adquirir els coneixements necessaris per poder actuar de forma eficient com a responsable d’una empresa amb les característiques que la regulen i que la fan diferent de la resta.