Estàs aquí: Inici > Destacats > Inauguració del MGOF: “L’equilibri entre la vessant assistencial i la de gestió és clau a les oficines de farmàcia”

2 novembre 2020

El passat 8 d’octubre el COFB va celebrar la inauguració de la XVI edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF), en format presencial i seguint totes les mesures sanitàries per  prevenir els contagis per SARS-CoV-2. Jordi Casas, president del COFB, va donar la benvinguda als participants del Màster i els va dedicar unes paraules centrades en la importància de l’equilibri entre la vessant assistencial i la de gestió, clau per al dia a dia de les oficines de farmàcia.

Jordi Casas, president del COFB, va donar la benvinguda als participants del MGOF

En la inauguració, també van ser-hi presents Aina Surroca, secretària del COFB i responsable de la Comissió delegada de Formació Continuada; Juan Carlos Serra, director del MGOF; Cristina Rodríguez i Mónica Gallach, coordinadores del Màster i membres del Departament de Formació i Desenvolupament Professional del COFB.

Equilibri entre coneixements científics i gestió professional

Durant la inauguració, el president del COFB va afirmar: “No ens podem limitar a la part científica, ja que el model majoritari que tenim de desenvolupament de la nostra activitat professional -que són les oficines de farmàcia- implica tenir coneixements de gestió de l’activitat professional”. En aquest sentit, Casas va reivindicar el model d’oficina de farmàcia que tenim actualment, basat en el binomi titularitat-propietat, que ofereix com a principal avantatge que, en l’exercici de la professió, és el mateix professional el gestor o empresari.

Per tot això, va voler posar en relleu l’encert que va suposar que, 16 anys enrere, el COFB apostés pel MGOF i, més concretament, el president del Col·legi va destacar la importància de la formació en un moment ple d’incertesa: “Hi ha farmàcies de zones turístiques o de pas que s’han vist afectades pel confinament i les conseqüències de la COVID-19”. Amb això, es va referir al fet que el MGOF pot proporcionar eines útils a les oficines de farmàcia i ser-los d’ajuda en un entorn de transició, de canvi i tan volàtil com el que estem vivint actualment.

Mòduls i metodologia

Dirigit a titulars de farmàcia comunitària o a graduats en Farmàcia que poden ser titulars aviat, el Màster comprèn tres mòduls: finances i fiscalitat, gestió de persones i màrqueting. Per a fer-ho més accessible, els alumnes tenen l’opció de cursar-los per separat en funció dels seus interessos i disponibilitat. Així mateix, es treballa amb exemples, exercicis, casos i altres recursos perquè l’aplicació dels coneixements adquirits sigui immediata. En cada edició es fomenta la capacitat de reflexió, el treball cooperatiu i la transmissió de coneixements.

El Màster, com en cada edició, ha adaptat el programa a les demandes de l’entorn i a les necessitats del col·lectiu i ha realitzat noves incorporacions en el mòdul de finances i de màrqueting com el taller d’habilitats directives sobre Programació Neurolingüística. D’altra banda, ha estat pioner a l’hora d’aplicar la tecnologia per a mantenir-nos més connectats i tenir els recursos per a continuar innovant. El Màster està preparat per a canviar a la modalitat virtual en qualsevol moment, si les recomanacions sanitàries així ho indiquen.

Un moment de la inauguració de la XVI edició del Màster de Gestió de l'Oficina de Farmàcia (MGOF)

Un moment de la inauguració de la XVI edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF)

¿Què destaquen els alumnes de l’anterior edició?

Participants d’anteriors edicions destaquen que el Màster resulta molt útil per adquirir coneixements que després són totalment aplicables a l’oficina de farmàcia. A més, consideren que la gran quantitat i varietat de recursos pràctics que proporciona a través dels professionals que l’imparteixen resulten molt útils per portar de forma més conscient i eficient la gestió i direcció de l’oficina de farmàcia, juntament amb l’equip que la integra.

Com en d’altres edicions, el MGOF inclou conferències i casos d’èxit d’antics estudiants del Màster, amb l’objectiu d’aportar les seves experiències i impressions. A més, continuaran en marxa els Fòrum MGOF, un cicle de conferències de temes relacionats amb la gestió de la farmàcia i espai de reflexió conjunta.