Estàs aquí: Inici > Destacats > Els farmacèutics catalans tornen a ser notícia: setembre 2014

Els farmacèutics catalans tornen a ser notícia: setembre 2014

1 octubre 2014

Per què els farmacèutics catalans han aparegut de nou als principals mitjans de comunicació? Aquestes han estat les notícies més rellevants del sector durant el mes de setembre de 2014.

Denunciem l’impagament de juliol i el trencament del compromís

Ara1

El passat 5 de setembre, com cada principi de mes, vam denunciar que els farmacèutics no havien cobrat els 119,7M€ corresponents a la factura de juliol, tal i com ho marca el Concert signat amb la Generalitat. Aquest retard  el van recollir diferents portals especialitzats i generalistes com Redacción Médica, El Farmacéutico i El Periódico.
En aquest  mateix context el diari Ara va publicar un reportatge sobre la situació de la farmàcia catalana, en el qual el president del Col·legi, Jordi de Dalmases, va remarcar, entre d’altres coses, que la facturació havia baixat un 25%.

Ep

Dies més tard, la Generalitat va avançar als farmacèutics que no els podria pagar el mes de juliol, el que suposava el trencament del compromís que havia establert. Aquestes són algunes de les notícies que es van publicar a Correo FarmacéuticoEl GlobalActa SanitariaEuropa PressAcnLa VanguardiaEl País i Expansion. També diferents ràdios i televisions es van fer ressò del trencament del compromís, com Cope Catalunya Cuatro.

La farmàcia creix en el camp assistencial

La farmàcia assistencial cada cop està creixent més gràcies al paper del farmacèutic com a agent de salut. Així ho reflecteixen aquestes quatre notícies publicades a Correo farmacéutico.

CF crónicosA la primera d’elles, la secretària del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, Pilar Gascón, va avançar que prop de 400 farmàcies catalanes van participar al Programa d’Atenció Farmacèutica en Pacients Crònics Complexos.

Altres camps en els quals també s’està avançant és en el cribatge del càncer de mama a la farmàcia i els programes de càncer de colon i VIH. Totes dues notícies contenen declaracions del responsable dels programes de cribatge del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, Rafael Guayta.

Al voltant de tots aquests serveis sorgeix el debat de quin preu han de tenir, debat que també ha recollit Correo Farmacéutico. “Només el farmacèutic ha de fixar el preu dels serveis que doni”, titula el diari.

Plenufar V: ajudem a millorar la qualitat de vida de les dones amb menopausa

LV
Gairebé 300 farmàcies de Barcelona i prop de 400 de Catalunya han participat a l’estudi “Educació nutricional en la menopausa”
,
emmarcat en la 5a edició del Pla d’Educació Nutricional pel Farmacèutic (Plenufar). Algunes de les conclusions a les quals va arribar l’estudi han aparegut als principals mitjans: Redacción Médica, imFarmacias, Europa Press, ACN, La Vanguardia i l’Ara.

Referents en salut

TVELa vocal d’Alimentacio i Nutrició del Col.legi, Anna Bach, i la vocal d’Homeopatia i Plantes Medicinals, Maria José Alonso, van escriure un article de la revista Cuerpomente sobre com combinar alimentació amb medicaments. Al seu torn, Maria José Alonso va col·laborar en un reportatge sobre la planta del Calanchoe explicant quins usos medicinals té.

Altres temes habituals de consulta a la farmàcia són la prevenció dels polls i els mosquits, els quals han tractat respectivament TVE, amb declaracions de la vocal d’Atenció Farmacèutica, Mercè Barau, i BTV, amb la col·laboració de la Farmàcia Magrinyà Rull.

10 anys contribuint a millorar la gestió de la farmàcia: MGOF

CF - MGOF

El Màster en Gestió d’Oficina de Farmàcia del Col·legi celebra aquest any el seu desè aniversari. Correo Farmacéutico fa un repàs de l’evolució d’aquest màster.