Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Farmamundi estrena a Barcelona el documental ‘Temps d’Écoute’

Farmamundi estrena a Barcelona el documental ‘Temps d’Écoute’

3 març 2016
cartel barcelona

Cartell oficial de l’estrena del documental a Barcelona

El proper dimarts 8 de març, coincidint amb la celebració del Dia Internacional de la Dona, l’ONG Farmamundi estrena el documental Temps d’Écoute: lluita de les dones congoleses pel dret a la salut. El film compta amb la col·laboració del Col·legi.

La projecció es farà a la Filmoteca de Catalunya a les 18:30 hores i comptarà amb la presència de Pol Penas, director de la pel·lícula, Serena Brigdi, doctora en antropologia per la Universitat Rovira i Virgili i coordinadora de “Cultura, Salut i Cinema” de la Universitat de Vic, i Laia Pibernat, coordinadora del projecte a Farmamundi. Pibernat s’encarregarà de presentar el documental i, just després de la projecció, s’obrirà un debat amb els tres convidats on s’intentaran abordar temes com la vulneració dels drets de les dones a la República Democràtica del Congo (RDC), l’activisme social i el paper humanitari de les entitats socials en aquest país, i els paral·lelismes i les analogies entre la situació a RDC i el nostre context, entre d’altres.

Actualment la República Democràtica del Congo es considera dels pitjors llocs on ser dona. “Temps d’Ecoute” obre l’espai a l’escolta activa de la realitat congolesa, a la reflexió i a la denuncia. Sense victimismes, el documental presenta el gènere com a condicionant a la salut, trencant amb el clixé de les dones i societats africanes com a passives, pobres i sense iniciativa, i mostrant la societat congolesa organitzada, activista i capdavantera en la lluita per la defensa dels seus drets.

A partir de 5 testimonis de dones que han patit violència sexual o que són dones seropositives, el film convida a reflexionar sobre els efectes que tenen els rols socials de gènere en la salut de les persones, i en l’accés als serveis sanitaris i als medicaments. El fil conductor és l’experiència de més de 10 anys d’una associació de dones congoleses (FEPSI- Femmes Engagées pour la Promotion de la Santé Intégrale) dedicades a l’atenció mèdica-psicològica-jurídica-socioeconòmica de víctimes de violència sexual, persones seropositives i desplaçades de guerra. El film presenta la visió congolesa i polifònica de la temàtica, aportant la perspectiva d’activistes, persones afectades, autoritats locals, persones acadèmiques expertes en gènere i periodistes de la regió”.

Font: Farmamundi

El documental s’estrenarà també a la resta de capitals catalanes:

• Lleida, 11 de març a les 12.00h a l’Espai Funàtic
  • Tarragona, 11 de març a les 18.30h a l’Antiga Audiència
  • Girona, 12 de març a les 12.00h als Cinemes Truffaut

Estrena del documental “Temps d’Écoute” a Barcelona
Dia: Dimarts 8 de març
Hora: 18:30 h.
Lloc: Sala Laya, Filmoteca de Catalunya (Barcelona)
Sessió gratuïta, apta per a tots els públics.

Tràiler del documental

També pots col·laborar amb el projecte comprant les bosses i calendaris de “Temps d’Écoute” a la botiga solidària de Farmamundi.

Per a més informació: