Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Laura Borràs, passió per les paraules

Laura Borràs, passió per les paraules

21 març 2016
el-poder-de-les-paraules-laura-borras-COFB (4)

Laura Borràs durant la seva intervenció al Col·legi

Fins a quin punt estem distanciats, de les paraules i la poesia? La conferència “El poder de les paraules”, que va acollir el Col·legi el 16 de febrer, va ser una reflexió al voltant de com podem salvar-nos, guarir-nos i acompanyar-nos per combatre la intempèrie de la vida. La va impartir un referent en el món de les lletres, Laura Borràs, directora de la institució de les Lletres Catalanes (ILC) i membre de l’Internacional Advisory Board de l’Electronic Literature.

el-poder-de-les-paraules-laura-borras-COFB (2)

Tomàs Casasín, vocal d’Hospitals del COFB, va ser l’encarregat de presentar a la conferenciant

Les paraules en general, i la poesia en particular, poden generar salut, són bones per l’ànima: és una de les màximes que Borràs va transmetre als assistents a aquesta conferència, organitzada per la Comissió de Cultura del Col·legi. “Borràs va explicar que, en moments durs, la poesia és capaç d’arribar on altres paraules no arriben” matisa Marián Carretero, responsable d’aquesta Comissió, “i ho va fer amb un domini absolut de les paraules, ja sigui llegint, en diversos idiomes, com recitant poemes. Inclús va tenir la valentia de cantar, va ser capaç de transmetre art a través d’una cançó”. I afegeix: “Borràs és una comunicadora amb una capacitat extraordinària: ens va comunicar la seva passió per les paraules, les lletres i la poesia”. I ho va demostrar amb el retorn dels assistents al finalitzar l’acte: “li van arribar a dir ‘gràcies per convidar-me’, m’ha salvat el dia’” explica Marián Carretero.

el-poder-de-les-paraules-laura-borras-COFB (1)

Els membres de la Comissió de Cultura del Col·legi amb Laura Borràs

La conferència formava part del cicle “Lletres i Salut“, creat, impulsat i coordinat per ILC i l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT), en col·laboració amb la Xarxa Catalana d’Hospitals i Centres Promotors de la Salut. El programa pretén obrir un àmbit de reflexió entorn de la vida, la malaltia i la salut. Es fa en el marc del Pla interdepartamental de salut pública (PINSAP) i considera els beneficis per a la salut que representa la pràctica de les activitats culturals. El cicle té l’objectiu d’oferir un tast reflexiu de l’anàlisi de les malalties en la literatura, un recorregut pels debats ètics més destacats al voltant dels límits de l’exercici de la tecnologia mèdica i un intent d’explicació de la relació entre malaltia i salut, temes universals tractats per alguns dels escriptors més destacats de la literatura contemporània, com Thomas Mann, Julio Cortázar o Maria-Mercè Marçal, entre d’altres.

Propera conferència de la Comissió de Cultura: “Educar amb humor”

El periodista Carles Capdevila impartirà una conferència al voltant de la relació entre pares i fills. Com ell mateix diu “tenir fills et fa més savi, ni que només sigui perquè multiplica les oportunitats de matricular-te en aquest curs accelerat de paciència i fragilitat.”

Dates, horari i lloc: dijous, 7 d’abril de 2016, a les 20:30 hores. Sala d’Actes del COFB.
Gratuïta, però és imprescindible inscriure’s (entrada exclusiva per a col·legiats).

Carles Capdevila, és director-fundador del diari Ara, i ha obtingut entre d’altres el premi ONDAS (1999) i el premi Ciutat de Barcelona de Comunicació (2015).

Web personal de Carles Capdevila
Blog Educar con humor