Estàs aquí: Inici > Destacats > Més de 1.400 farmàcies catalanes participen en un nou cribratge, amb tests d’antígens, adreçat a alumnes i professors

13 setembre 2021

Aquest dilluns, 13 de setembre, coincidint amb l’inici del curs escolar, el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) i el Departament de Salut han posat en marxa un nou cribratge adreçat a la comunitat educativa. El cribratge es porta a terme des de més de 1.400 farmàcies catalanes967 de les quals es troben a la província Barcelona (veure aquí farmàcies participants).

En el marc d’aquest cribratge, quan es detecti un cas positiu de COVID-19 en l’entorn escolar, tant alumnat d’ESO, Batxillerat, FP i altres ensenyaments de 12 a 18 anys, com professorat d’Educació Infantil, Educació Primària i Educació Especial que compleixin amb els criteris d’inclusió determinats pel Departament de Salut, podran anar a la farmàcia a realitzar-se un test d’antígens, sota la supervisió del farmacèutic, sense cost per l’usuari. Concretament, per participar-hi, la persona haurà de ser considerada contacte estret i estar immunitzada (haver rebut la pauta de vacunació completa o haver passat la COVID-19 en els darrers 6 mesos).

El resultat del test d’antígens quedarà registrat i es podrà descarregar des de La Meva Salut. Si el TAR és negatiu, no s’haurà de fer quarantena, però en cas de resultat positiu sí que serà necessari l’aïllament.

Coincidint amb l’inici del curs escolar, el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (CCFC) i el Departament de Salut han posat en marxa un nou cribratge adreçat a la comunitat educativa.

Dues fases en el procediment del cribratge

En la primera fase del cribratge, que comença a partir del 13 de setembre, l’alumne o professor que hagi de fer-se el test haurà de presentar la carta que li lliurarà el centre educatiu. Pròximament, està previst que l’alumnat o professorat només hagi de presentar a la farmàcia la targeta sanitària individual, ja que al Pla de Medicació apareixerà prescrit el TAR com a medicació de curta durada.

Pots consultar tots detalls del cribratge a les farmàcies en l’exposició de Laia Asso, responsable de programes intersectorials de Salut Pública en la infància i l’adolescència, que recollim a continuació:

Més de 59.300 tests supervisats i prop de 700 casos positius detectats a les farmàcies durant l’estiu

El passat 19 de juliol es va posar en marxa el cribratge amb tests d’antígens a participants i monitors del lleure educatiu d’estiu. En total, en el marc d’aquest programa, s’han realitzat 38.706 tests supervisats i s’han detectat 412 positius.

Paral·lelament, les farmàcies participants en aquest programa també han supervisat, des del 29 de juliol, 20.678 tests d’antígens d’aquelles persones que n’adquirien un d’autodiagnòstic, després de l’aprovació del Reial Decret que autoritzava la dispensació d’aquests productes sense prescripció mèdica. D’aquests, 279 han estat positius.

Sumant, doncs, les dues modalitats de cribratge, durant l’estiu les farmàcies catalanes han fet 59.384 test supervisats, la qual cosa ha permès detectar 691 positius.