Estàs aquí: Inici > Destacats > Nou catàleg 2020 de prestacions ortoprotètiques

Nou catàleg 2020 de prestacions ortoprotètiques

16 gener 2020

El passat 8 de gener va tenir lloc al COFB la conferència “Nou catàleg 2020 de prestacions ortoprotètiques i novetat ePAO” a càrrec de Montse Gironès, vocal d’Ortopèdia del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona; Jordi Gispert, vocal d’Ortopèdia del Col·legi de Farmacèutics de Girona; Gilbert Esteve, vocal d’Ortopèdia del Col·legi de Farmacèutics de Lleida i Xavier Robusté, vocal d’Ortopèdia del Col·legi de Farmacèutics de Tarragona.

D’esquerra a dreta: Jordi Gispert, vocal d’Ortopèdia del COF de Girona, Montse Gironès, vocal d’Ortopèdia del COF de Barcelona, Xavier Robusté, vocal d’Ortopèdia del COF de Tarragona i Gilbert Esteve, vocal d’Ortopèdia del COF de Lleida.

Es tractava d’un acte organitzat conjuntament amb els 4 col·legis de farmacèutics de Catalunya i que també s’ha dut a terme a la resta de capitals de província catalanes. Gironès va destacar l’elevat nombre d’inscrits -prop de 600 persones– que van interessar-se per la conferència, tant presencialment com a través de Webinar i la importància de sumar i treballar conjuntament amb la resta de col·legis farmacèutics.

La vocal d’Ortopèdia del COFB va afirmar que la sessió era també “una crida perquè la farmàcia comunitària es donés d’alta al CatSalut com a dispensació d’articles BAS”. En definitiva, es volia “explicar a la farmàcia comunitària catalana que hi ha un nou catàleg amb més articles dispensables i que hi haurà una recepta electrònica, amb la facilitat de dispensació que això suposarà”. És a dir, al llarg de la conferència, es va informar els assistents de les variacions del contingut del nou catàleg de productes dispensables a càrrec de CatSalut 2020 i la nova manera de facturar les prestacions ortoprotètiques amb el nou PAO electrònic.

<strong>Fent clic a la imatge pots accedir al nou catàleg</strong> de prestacions ortoprotètiques a càrrec del Servei Català de la Salut publicat a la web del Departament de Salut.

Fent clic a la imatge pots accedir al nou catàleg de prestacions ortoprotètiques a càrrec del Servei Català de la Salut publicat a la web del Departament de Salut.

Gironès també va explicar que “el nou sistema de recepta electrònica donarà més facilitats tant als usuaris com als mateixos farmacèutics”. “Com que els farmacèutics estem acostumats a treballar amb certificat o signatura electrònica, el plantejament és molt similar amb el cas de l’Ortopèdia”.

Valoració de la vocal d’Ortopèdia sobre el nou catàleg 2020 de prestacions ortoprotètiques

Pel que fa al nou catàleg, Gironès destaca que aquest “s’incorporarà a l’aplicació antiga i, per tant, continuarem dispensant i facturant com fins ara, però amb nous productes i nous preus”. La vocal del COFB també va afirmar que “tan aviat com el CatSalut ens proporcioni un document d’equivalències entre els codis antics i els nous es farà arribar als col·legiats”.

Montse Gironès, vocal d'Ortopèdia del COFB en un moment de la sessió.

Montse Gironès, vocal d’Ortopèdia del COFB en un moment de la sessió.

Preguntes freqüents

Els assistents a la sessió van plantejar un seguit de dubtes que els ponents van anar resolent. Algunes de les qüestions més demandades s’han recollit en aquest document de preguntes i respostes (FAQS) (accés exclusiu col·legiats).