Estàs aquí: Inici > Destacats > Per què els farmacèutics han estat notícia durant l’agost del 2014?

Per què els farmacèutics han estat notícia durant l’agost del 2014?

1 setembre 2014

Els principals diaris generalistes i especialitzats han continuat publicant notícies relacionades amb els farmacèutics catalans durant el mes d’agost. T’expliquem per què:

Vetllem pel rigor de la professió farmacèutica

EPEl passat 24 de juliol un lector d’El Periódico va enviar una carta al diari acusant a les farmàcies de “fer l’agost”.  Per tal de donar resposta a aquesta denúncia i aclarir diversos punts que esmentava el lector, el tresorer del Col·legi, Joan Calduch, va enviar una rèplica que es va publicar el 9 d’agost. En aquesta carta el tresorer del Col·legi va explicar per què els fàrmacs finançats pel sistema públic tenen un preu més reduït, com s’estableixen els preus de la resta de productes i va acabar remarcant el següent: “Com a professionals sanitaris de proximitat, els farmacèutics ens caracteritzem per aconsellar l’usuari en els hàbits i/o productes més adequats a les seves necessitats, atenent al nostre compromís amb la salut de la població”.

Denunciem el retard en el pagament de la factura de juny

LVEl passat 5 d’agost vam denunciar mitjançant una nota de premsa que els farmacèutics haurien d’haver cobrat els 110,7 milions d’euros corresponents als medicaments dispensats el mes de juny, tal i com ho recull el Concert signat amb la Generalitat. Es van fer ressò d’aquesta nota mitjans generalistes com ACN i el Diari de Girona, i premsa especialitzada: Correo Farmacéutico, Redacción Médica i Infosalus, entre d’altres.

Els 110,7 M€ de juny  van arribar finalment el passat 28 d’agost, per la qual cosa hem continuat incidint en què les farmàcies catalanes segueixen patint una mitjana de 25 dies de retard en el cobrament de les factures. Correo Farmacéutico, El Global La Vanguardia i El Periódico van ser alguns dels diaris que ho van recollir.

Posem en marxa Infarma Barcelona 2015

ASEl Congrés i Saló Europeu de Farmàcia Infarma tindrà lloc els propers 24, 25 i 26 de març de 2015 a la Fira de Barcelona, al nou recinte de Gran Via. Per tal de posar en marxa el disseny del programa d’aquesta XXVII edició, el Comitè Científic d’Infarma ja ha celebrat la primera reunió amb el següent objectiu: treballar i buscar els millors ponents i continguts perquè el Congrés respongui a les inquietuds dels professionals i a les necessitats del sector i de la societat. Aquesta reunió del Comitè va aparèixer a Acta Sanitaria, El Farmacéutico i Farmaventas.