Estàs aquí: Inici > Recomanacions del farmacèutic > Recomanacions del farmacèutic: aliments i energia extra per la tardor

Recomanacions del farmacèutic: aliments i energia extra per la tardor

20 octubre 2016

Ha arribat la tardor… els dies són més curts, les temperatures més baixes, i en moltes ocasions, aquest canvi estacional també comporta canvis en el nostre estat d’ànim. Tot l’organisme es readapta i necessitem més energia. Cada època de l’any té aliments específics que aporten els nutrients necessaris d’una manera variada i adequada a l’estació. No obstant, això, hem de tenir en compte que amb una dieta restrictiva segurament no cobrirem totes les necessitats de vitamines i minerals que requereix aquesta etapa de l’any, i és possible que ens convingui prendre un suplement. Aquests suplements, però, mai no han de ser el substitut d’una dieta sana, ordenada i equilibrada, que és la base d’una bona salut i del benestar tant físic com mental, i que és especialment important per mantenir la nostra energia en nivells alts en aquesta època de l’any.

El canvi estacional i tornar a la rutina de la feina et fan sentir una mica cansat i estressat? Convé incloure en la nostra dieta aliments com pasta, arròs, llegums o patates que aporten energia i són pobres en greixos. Tampoc no han de faltar les vitamines i els minerals, i recordar que l’estrès pot fer que en perdem.

aliments-i-energia-extra-tardor-recomanacions

Però… què podem considerar una dieta sana?

Una dieta sana ha de comptar amb productes com els llegums, els cereals, la carn, el peix, els ous, els lactis, les fruites i verdures, dels quals obtenim de forma natural els minerals, les vitamines, les proteïnes… i tot el que el nostre organisme necessita per a un bon funcionament a ple rendiment. Una dieta equilibrada ha de ser satisfactòria i elaborada en funció dels hàbits i la gastronomia de la zona. Hidrats de carboni, proteïnes, grasses, vitamines i minerals són nutrients que han d’estar, junt amb l’aigua, presents a la dieta.

Què aconsella el farmacèutic?

  • Combinar una dieta saludable rica en fruites i verdures amb exercici físic ens ajuda a preparar-nos per a l’hivern.
  • La dieta mediterrània és un model alimentari saludable que no exclou suplements en vitamines o minerals quan l’organisme els necessita.
  • És preferible consumir un multivitamínic que no pas preparats que continguin dosis elevades d’una sola vitamina. No obstant, aquests suplements mai no han de ser el substitut d’una dieta equilibrada.

Font i més informació, al nostre web de salut:

Deixa un Comentari

Els comentaris es moderaran. És necessària la identificació de l’autor (nom, cognom i correu electrònic tot i que l’adreça no es publicarà) i que el contingut es refereixi a la temàtica del post. Seran eliminats els comentaris difamatoris o que utilitzin un llenguatge ofensiu.

*

Torna a Dalt