Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Les farmàcies catalanes contribueixen a fer realitat el nou Hospital de Dia de Sant Joan de Déu

2 juny 2015

ARBREEl nou Hospital de Dia de Sant Joan de Déu ja és una realitat i les farmàcies catalanes han contribuït a què això sigui possible. En el marc de la campanya solidària L’arbre dels petits valents, engegada per l’Hospital Sant Joan de Déu amb la col·laboració del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, les més de 2.900 farmàcies que han participat han recaptat 324.700€ per a la construcció d’aquest nou hospital de dia –inaugurat avui- a través de la venda de capsetes de caramels, que representen simbòlicament els fruits de l’arbre dels petits valents.

Alt grau de satisfacció de les farmàcies implicades

Durant el discurs que ha pronunciat en la inauguració en nom de tots els donants presents a l’acte, el president del Consell de Col·legis Farmacèutics, Jordi De Dalmases, ha destacat la “satisfacció de canalitzar a través de les farmàcies la solidaritat de tanta gent”. I, de fet, segons una enquesta realitzada pel Consell entre els farmacèutics, més del 93% valoren positivament o molt positiva la seva participació a la campanya, així com l’acollida de la mateixa per part dels usuaris. De fet, una de les claus de l’èxit de L’arbre dels petits valents, que va començar el 2 d’octubre de 2014, ha estat la implicació de tot el sector del medicament. A més de la farmàcia comunitària, també han participat la distribució, a través de Fedifar, Fedefarma, Alliance Healthcare, Cofares i Hefame, fent possible que arribessin a les farmàcies les 129.880 capsetes que s’han venut. D’altra banda, els laboratoris farmacèutics Angelini Farmacèutica, Laboratoris Ferrer i Sanofi han finançat la campanya publicitària per difondre la iniciativa.

Com és el nou Hospital de Dia?

El nou Hospital de Dia, que simula ser un bosc al seu interior, ocupa uns 850m2, consta de 23 llits (11 més que a l’anterior) i boxes individuals amb llum natural i espai suficient per a què els pares estiguin amb els nens sempre que ho desitgin. L’espai també disposa d’àmplies zones comunes per rebre la visita dels ajudants que busquen fer somriure als petits valents, com ara els pallassos, els mags i els músics.

L’Hospital de Dia és un espai específic del centre on el nen pot rebre el tractament sense separar-se del seu entorn familiar i sense necessitat de quedar-s’hi a dormir. Donat que s’havia quedat petit i antiquat –en només quatre anys l’anterior Hospital de Dia va veure incrementada la seva activitat en un 30%– l’hospital maternoinfantil ha volgut renovar-lo vetllant per a què les famílies i els nens puguin disposar de la intimitat i comoditat necessàries, i així ajudar a tots aquells petits valents que han de lluitar contra malalties.

Imatges del nou Hospital de Dia de Sant Joan de Déu: