Estàs aquí: Inici > Destacats > Prop de 300 farmacèutics de Barcelona participen a la campanya “Educació nutricional durant la menopausa”

16 octubre 2013

La campanya “Plenufar 5: Educació nutricional durant la menopausa” ja està en marxa i prop de 300 farmacèutics de Barcelona hi estan participant de forma voluntària. El 14 d’octubre han rebut formació sobre la campanya a la seu col·legial de la mà d’Anna Bach i Faig, vocal d’Alimentació i Nutrició, i Maria José Alonso, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia. També han participat com a formadors Anna Paré, Josep Allué, Montse Rivero, Anna Maria Andrés, Isabel Puigdueta i Gloria Piera.

Cal destacar que professionals farmacèutics de Barcelona han col·laborat en gran part del material formatiu per a la campanya, sota la coordinació de M. José Alonso (a la foto de grup adjunta hi apareixen autors d’aquest material i membres de la Vocalia d’Alimentació i Nutrició del Col·legi).

El Plenufar és una iniciativa organitzada pel Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos, en aquesta edició, amb l’objectiu de detectar possibles deficiències alimentàries durant la menopausa i promocionar una alimentació sana i equilibrada, així com de conscienciar de la importància de l’alimentació per mantenir un bon estat de salut.

cofb.131014-12“Uns hàbits alimentaris adequats durant la menopausa poden ajudar a prevenir en un futur malalties cardiovasculars, osteoporosi, reumatismes, i altres malalties. D’aquí la importància que té, com a professionals sanitaris, participar en aquesta campanya que permetrà orientar i informar a la dona menopàusica”.
Anna Bach Faig, vocal d’Alimentació i Nutrició del Col·legi

En la primera fase de la campanya els farmacèutics s’estan formant per actualitzar els  seus coneixements  al voltant de l’alimentació de la dona en la menopausa, contemplant les necessitats de la premenopausa, la menopausa i la postmenopausa.  Posteriorment, a partir de sessions formatives transmetran a aquest col·lectiu de dones les recomanacions alimentàries més adequades per aquesta etapa de la vida. Les dones participants rebran tant consells com un fulletó informatiu.

Al mateix temps això permetrà realitzar un estudi sobre els hàbits i estils de vida de les dones participants. Els resultats i conclusions d’aquest estudi es donaran a conèixer en acabar la campanya, a principis  de 2014.