Estàs aquí: Inici > Destacats > Els farmacèutics continuen sent notícia: juliol 2014

Els farmacèutics continuen sent notícia: juliol 2014

1 agost 2014

Durant el mes de juliol els farmacèutics catalans han continuat sent notícia als principals mitjans especialitzats i generalistes. Coneix per què:

Seguim denunciant els retards en el pagament

actaEl passat 2 de juliol els farmacèutics catalans van cobrar, amb l’ampliació del Fons de Liquiditat Autonòmic (FLA), els 228,7 milions d’euros de les factures corresponents a març i abril. Així ho vam anunciar en la nota de premsa que es va enviar als mitjans i en la qual es recordava que aquesta injecció de diners reduïa el deute però no acabava amb els retards, que passaven de 55 dies a 25. Se’n van fer ressò mitjans especialitzats com Correo Farmacéutico, El Global i Acta Sanitaria; i també diaris generalistes com l’Economista, l’Ara i el Diari de Girona.

Així mateix, el passat 5 de juliol vam denunciar l’impagament de la factura del mes de maig. Cada principi de mes es denuncia la situació coincidint amb el dia de cobrament que marca el Concert. La notícia es va veure reflectida de nou a portals especialitzats i premsa generalista, aquests són alguns exemples: Correo Farmacéutico, Acta Sanitaria, El Periódico i Europa Press. Finalment, el 31 de juliol vam informar que l’Administració havia pagat els 115,8 milions d’euros que devia a les farmàcies per aquest mes de maig però tornant a recordar que els diners arribaven amb retard. Ho van recollir, entre d’altres, Correo Farmacéutico, El Global, El Farmacéutico, El Periódico i La Vanguardia.

Avenços en Atenció Farmacèutica

btv1Els farmacèutics, gràcies a la seva proximitat, professionalitat i confiança amb els usuaris tenen un paper fonamental en l’educació sanitària, promoció de la salut i la prevenció de la malaltia, per aquest motiu s’estan duent a terme diferents projectes i acords que persegueixen enfortir l’Atenció Farmacèutica a les farmàcies.

Per tal que els farmacèutics puguin oferir aquests serveis de forma eficient, responent a les necessitats de la societat, els Col·legis de Farmacèutics estan treballant en diferents iniciatives. En aquest sentit, el Ple del Consejo General de Col·legis de Farmacèutics (CGCF) va aprovar el mes de juliol difondre un document que conté quatre procediments bàsics de bones pràctiques a la farmàcia comunitària, elaborat pel CGCF en col·laboració amb el COFB, entre d’altres. Alguns mitjans que van recollir aquesta notícia van ser El Global, Infosalus, Acta Sanitaria i Teva.

D’altra banda, el Ministeri de Sanitat i el Departament de Salut de Catalunya van arribar a un acord per identificar el nivell de necessitat de cada pacient crònic i facilitar la provisió d’intervencions específiques adequades a cada necessitat, tal i com va anunciar aquesta notícia de Correo Farmacéutico que conté declaracions de Rafael Guayta, director de Projectes i Recerca del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya. Gràcies a aquest conveni, les farmàcies podran definir més fàcilment, entre d’altres coses, les estratègies del Pla pilot d’atenció farmacèutica i seguiment farmacoterapèutic en farmàcies a pacients crònics complexos que estan duent a terme en col·laboració amb el Servei Català de Salut.

Radars és un altre projecte en el qual participen les farmàcies, que té per objectiu detectar persones majors de 75 anys que viuen soles i que necessiten ajut de cara a poder informar als serveis socials. Montserrat Gironès, vocal de la Junta del Col·legi, i Jordi Garcia, farmacèutic comunitari, van explicar en què consistia a un reportatge del programa “Connexió Barcelona” de BTV