Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Declaració de Córdoba: el compromís de la farmàcia comunitària en 10 punts

Declaració de Córdoba: el compromís de la farmàcia comunitària en 10 punts

30 octubre 2014

“Fem farmàcia”. Aquest ha estat el lema del XIX Congrés Nacional Farmacèutic, que va reunir a més d’un miler de professionals farmacèutics a la ciutat de Córdoba del 23 al 25 d’octubre. Un dels actes centrals de l’esdeveniment organitzat pel Consejo General de Colegios de Farmacéuticos, amb la col·laboració del Col·legi de Farmacèutics de Córdoba, va ser la presentació de la Declaració de Córdoba el dia 24.

Aquest document recull en 10 punts el compromís de la farmàcia comunitària per millorar l’atenció als pacients, apostant per la professionalitat, la pràctica assistencial i el treball col·laboratiu amb altres professionals sanitaris. Els temes que la professió farmacèutica posa de manifest són els següents:

• Avançar la participació de la farmàcia comunitària amb el Ministeri de Sanitat i les conselleries de Sanitat en el procés de reformes del Sistema Nacional de Salut, així com en els seus plans i estratègies
    XIX-CNF-Acto-Lectura-Declaracion-Cordoba-03

Acte de lectura de la Declaració de Córdoba

• Desenvolupar la labor assistencial que pot dur a terme la farmàcia comunitària dins l’àmbit sociosanitari
  • Participar a la e-salut
  • Incidir en el valor estratègic del medicament, amb o sense recepta, i la seva dispensació en la farmàcia comunitària
  • Mantenir davant les administracions la necessitat d’una planificació sanitària de la red assistencial de farmàcies, amb criteris de viabilitat econòmica
  • Promoure el desenvolupament professional continuat
  • Promoure la investigació en els processos assistencials de la farmàcia comunitària
  • Més coordinació dels farmacèutics de farmàcia comunitària amb els d’hospital i atenció primària
  • Promoure l’aliança institucional i política, entre d’altres, per afavorir al desenvolupament d’aquestes línies de treball

La Declaració de Córdoba completa es pot llegir completa aquí

Abans de la lectura de la Declaració una de les taules rodones que es van celebrar va ser l’anomenada “Farmàcia comunitària: punt de partida i futur”. Aquesta taula va estar moderada per  Jordi de Dalmases, president del Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya i del Col·legi de Barcelona i vicepresident del Consejo.