Estàs aquí: Inici > Destacats > Els retards en el pagament i Infarma centren l’atenció dels mitjans al febrer

Els retards en el pagament i Infarma centren l’atenció dels mitjans al febrer

6 març 2015

Què han dit els mitjans sobre les farmàcies catalanes i la professió farmacèutica aquest mes de febrer? Recollim les repercussions més destacades:

Tornem a denunciar el retard de l’Administració en el pagament dels medicaments

impagamentsUn cop més, vam tornar a denunciar que la Generalitat no pagaria la factura dels medicaments dispensats el mes de novembre, incrementant el deute amb les farmàcies catalanes. Ho vam tornar a denunciar als mitjans de comunicació i tant de la premsa generalista com l’especialitzada ho van recollir. Destaquem algunes repercussions: El PaísLa VanguardiaEl PeriódicoEconomía DigitalEuropa PressEl EconomistaCorreo FarmacéuticoEl FarmacéuticoRedacción MédicaActa Sanitaria.

“La Tarda” de Cadena Cope Catalunya va entrevistar al president del COFB, Jordi de Dalmases, al programa de Josep Cuní, “8 Al dia” de 8TV, també es va parlar de la situació de retard en el pagament a les farmàcies (a partir del minut 1’28”). També és el cas de La Xarxa Ràdio a l’informatiu edició matí (del minut 41’20” al 41’49).

president-imfarmacias“Hem d’abordar el gran tema que passa per davant de les nostres farmàcies: la cronicitat i el malalt crònic complex”, entrevista al president del Col·legi

Entrevista en profunditat a la publicació de premsa especialitzada imFarmacias que ha entrevistat al president del COFB, Jordi de Dalmases, per conèixer quina és la situació actual de les farmàcies catalanes. Dalmases destaca que “Hem d’abordar el gran tema que passa per davant de les nostres farmàcies: la cronicitat i el malalt crònic complex”. Podeu llegir-la en versió digital o consultar la versió en paper en PDF.

Infarma Barcelona 2015: conferència inaugural, programa i vídeos

aranzana-imfarmaciasAquest mes, els mitjans s’han fet ressò de diverses informacions relacionades amb l’imminent Congrés i Saló Infarma Barcelona 2015. A principis de mes es va anunciar que la conferència inaugural anirà a càrrec del doctor especialitzat en Cardiologia Josep Brugada, que parlarà del paper de la farmàcia per prevenir el risc cardiovascular. Diversos mitjans de la premsa especialitzada ho van anunciar: El Global, El Farmacéutico, imFarmacias, Acta Sanitaria i Farmanatur.

Brugada és també un dels impulsor de la instal·lació dels desfibril·ladors a les farmàcies de Barcelona. Aquesta iniciativa, emmarcada en el programa “Barcelona, ciutat cardioprotegida”, continua creixent i tant El Global com imFarmacias ho recullen mencionant la col·laboració del Col·legi.

Com a prèvia a aquesta cita internacional de la professió, també ha sortit publicada, tant en la versió digital, com en paper d’imFarmacias, una entrevista a la directora d’Infarma i vocal d’Oficina de Farmàcia del Col·legi, Francisca Aranzana.

Referents en temes de salut

Els farmacèutics segueixen sortint als mitjans amb diversos temes relacionats amb la salut. Maria Calvo, secretària de la Junta de Govern del COFB, parla a Correo Farmacéutico de l’ampliació dels horaris es manté gràcies als serveis. D’altra banda, la pujada de l’IVA ha motivat la revisió de la formulació magistral i el COFB ha explicat la situació a Catalunya, també a Correo Farmacéutico.