Estàs aquí: Inici > Món col·legial > S’aprova la proposta de pressupostos del COFB per al 2016

S’aprova la proposta de pressupostos del COFB per al 2016

23 desembre 2015
JGO-22-12-15 (3)

D’esquerra a dreta: Maria E. Calvo, secretària, Francesc Pla, vicepresident, Jordi de Dalmases, president, Joan Calduch, tresorer, i Pilar Gascón, vocal d’Investigació i Docència del Col·legi

Els col·legiats van aprovar ahir en Junta General Ordinària la proposta de pressupostos col·legials per al 2016. Una aposta per la innovació, la promoció professional i el desplegament territorial de la cartera de serveis.

Els col·legiats van aprovar uns pressupostos que, mantenint les quotes de col·legiació que ja es van reduir l’any anterior, aposten decididament per la innovació tecnològica orientada a la millora de l’adherència, per la promoció de l’activitat professional alineada amb la proposta inicial del Pla de Salut per al 2016-2020, i pel desplegament de la cartera de serveis professionals en tot l’àmbit territorial de la província.

En l’àmbit de la comunicació i la difusió, es van dotar noves partides del pressupost destinades a la publicació, difusió i comunicació dels projectes professionals, així com una potenciació de la presència online.

Una de les novetats aprovades va ser la creació d’un premi a la innovació que permeti premiar les propostes innovadores relacionades amb l’actuació professional farmacèutica.

Així mateix, els farmacèutics van aprovar crear una comissió de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) amb la finalitat de transcendir i transformar en l’àmbit comunitari i social, a través de l’activitat professional i col·laborativa.

En l’àmbit operatiu, la proposta aprovada contempla l’ampliació de l’horari del Centre d’Informació del Medicament (CIM) fins les 20.30 h. així com una major despesa associada a la millora logística de recollida de receptes des de la farmàcia.

JGO-22-12-15 (4)

El vicepresident, Francesc Pla, i el president del COFB, Jordi de Dalmases

A l’informe de Presidència, el president del Col·legi, Jordi de Dalmases, va començar fent un repàs a la situació econòmica de les farmàcies: va explicar als assistents com acabem l’any, les perspectives per al 2016 i les accions i repercussions que aquest tema ha tingut als mitjans de comunicació (podeu veure l’últim recull de premsa aquí). Seguidament, va detallar quines són les novetats legislatives, referint-se a la modificació de la Llei de Garanties per la Llei 48/2015 de Pressupostos Generals de l’Estat, la nova Llei de l’Impost de Societats i les recomanacions de la CNMC (Comissió Nacional del Mercat de la Competència) que ja va fer públiques el passat mes d’octubre.

També va explicar als assistents quins són els mecanismes dels què disposa el COFB per assegurar la disponibilitat i traçabilitat dels medicaments –CISMED i EMVO (The European Medicines Verification Organisation)-va finalitzar la seva intervenció abordant algunes qüestions d’actualitat formativa (com l’equiparació del títol de Llicenciat/a en Farmàcia al Nivell 3 de Màster del MECES -Marco Español de Cualificación para la Educación Superior-, la convocatòria FIR i les novetats d’Àgora Sanitària) i com es segueixen desenvolupant projectes amb què es consolida el rol assitencial dels farmacèutics alhora que s’aporta més valor als pacients (programes de detecció precoç de malalties, abordatge de l’excés de pes i l’obesitat,i el projectes d’acció comunitària per a les persones grans, Radars).