Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Complements nutricionals i esport? El grup de treball de la Vocalia d’Alimentació estrena el hashtag #esportfarma

25 abril 2016

Ara fa un any i mig, a la Vocalia d’Alimentació i Nutrició liderada per Anna Bach naixia un grup sobre nutrició i esport que pretenia treballar entorn a aquests dos conceptes, partint de la convicció que els farmacèutics poden aportar molt en aquest camp. Després d’aquest temps, el grup s’ha fet gran i compta ja amb 10 farmacèutics amants de la professió, l’alimentació i de l’activitat física. De fet no paren, i, a partir d’ara, podreu saber més sobre ells a Twitter, seguint el hashtag  #esportfarma.

sortida-cursa-2016

Aprofitant la cursa intercol·legial que es va celebrar a Barcelona el 16 d’abril, van fer arribar als participants una enquesta per conèixer més sobre el consum de complements nutricionals per part dels esportistes. Per dur-la a terme, es va dissenyar, prevalidar i fer una fase pilot d’aquest qüestionari, que permet valorar la intervenció del farmacèutic com assessor nutricional en corredors aficionats. Aquest treball es va presentar a la passada edició d’Infarma Madrid, el podeu consultar en aquest enllaç. No obstant, aquest no és el primer pòster científic del grup, de fet al Congrés Femede (Federación Española de Medicina del Deporte) d’A Corunya de 2014 van fer una comunicació oral sobre la cafeïna, el pòster va estar present també a Infarma 2015, el podeu consultar en PDF aquí.

“I tot això, sense deixar de formar-nos, assistint a jornades, simposis i altres esdeveniments que s’organitzen relacionats amb el tema i sense deixar de fer esport!”, asseguren.

Volen demostrar que l’atenció farmacèutica a esportistes, mitjançant un consell alimentari i consum de complements alimentosos des de la farmàcia, ajuda a millorar la condició física, la recuperació de lesions i, en general, millora la salut dels esportistes. Aquest és el seu full de ruta:

• Consensuar un protocol d’actuació dels farmacèutics degudament formats en assessorament esportiu, que permeti identificar els perfils i les necessitats específiques dels diferents esportistes.
  • Establir pautes de treball conjuntes amb altres professionals: metges de l’esport, entrenadors, podòlegs, cardiòlegs, traumatòlegs, fisioterapeutes, etc. Consens d’un assessorament multidisciplinari (quan derivar i quins són els motius de derivació eficaç).
  • Mesurar l’eficàcia de l’assessorament farmacèutic en la millora de la condició física dels runners mantenint les condicions d’entrenament.
  • Mesurar els canvis que es produeixen en la composició corporal dels runners quan hi ha un seguiment i un assessorament personalitzat per part del farmacèutic.
  • Identificar quins són els complements alimentosos útils per a població diana esportista. Valoració personalitzada de la complementació i/o suplementació.
  • Avaluar el grau de satisfacció dels esportistes amb el seu rendiment, abans i després de l’assessorament farmacèutic.

Amb la cartera plena de projectes, que us aniran explicant a mesura que es facin realitat, estan oberts a acollir a tots els farmacèutics que s’hi vulguin sumar per seguir aprofundint i compartint coneixement sobre nutrició i esport. Aquest coneixement és i serà clau per oferir el millor assessorament, des d’un abordatge professional i sanitari, a tots aquells que han introduït l’esport en les seves vides.

Anna BachQui forma part d’aquest grup?

Al capdavant, Anna Bach i Faig, vocal d’Alimentació i Nutrició del COFB

@Bach_Faig

twitter-LOGO #esportfarma

Per a més informació o per formar part del grup podeu contactar amb: vocal.alimentacioinutricio@cofb.cat