Estàs aquí: Inici > Destacats > Antoni Comín: “Els farmacèutics són agents sanitaris clau per la garantia del dret a la salut dels ciutadans”

19 maig 2016
  • Són paraules del conseller de Salut durant l’acte de presa de possessió de la nova Junta de Govern del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona que va tenir lloc ahir
  • Posar cada cop més focus en la detecció i prevenció de malalties va ser un dels aspectes que va destacar el president del COFB, Jordi de Dalmases, durant el seu discurs
  • La candidatura, proclamada electa el passat 26 d’abril, compta amb set noves incorporacions que fan possible un relleu generacional que continuï amb la voluntat d’impulsar la professió per fer arribar també més lluny el que podem oferir als pacients

“Els farmacèutics són agents sanitaris clau per la garantia del dret a la salut dels ciutadans”, com un dret “real i efectiu”, juntament amb la resta d’agents sanitaris. Són paraules del conseller de Salut de la Generalitat, Antoni Comín, durant l’acte de la presa de possessió de la nova Junta de Govern del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona que va tenir lloc ahir, 18 de maig. “Teniu un paper imprescindible –va prosseguir- en els dos grans reptes del sistema sanitari: el canvi demogràfic i l’envelliment, on podeu ajudar a fer front a la cronicitat; i el canvi tecnològic, especialment en tractament i farmàcia”, en el qual serà necessari comptar amb el coneixement expert del farmacèutic.

conseller-salut-antoni-comin-presa-possessio-COFB

D’esquerra a dreta: el president del COFB, Jordi de Dalmases, el conseller de Salut, Antoni Comín, i el secretari del Col·legi, Jordi Casas

En aquesta línia, el Conseller va fer un repàs de les actituds i fets que havien tingut lloc en  l’anterior mandat de Jordi de Dalmases, president del COFB des del 2008 que continuarà estant al capdavant de la institució durant quatre anys més. El conseller va destacar programes en què participen els farmacèutics, “els professionals més propers als ciutadans” i que deixen palès el seu “compromís amb el sistema de salut”. Tant Comín com De Dalmases van mencionar els programes de detecció precoç de càncer de còlon i recte i VIH -que s’han estès gràcies als bons resultats obtinguts-, així com Radars, a través del qual s’identifiquen persones en risc d’exclusió social.

Més focus en la prevenció i la detecció precoç de malalties

“A partir d’ara volem seguir impulsant l’evolució del rol del farmacèutic comunitari i consolidar la cartera de serveis, amb la definició del paper dels farmacèutics en l’atenció als pacients crònics”. Durant el discurs un cop va prendre possessió del seu càrrec en la seva darrera legislatura, De Dalmases va posar l’èmfasi en apostar cada cop més per la prevenció i la detecció precoç de malalties, i en què els tractaments aconsegueixin l’efecte buscat gràcies a un bon seguiment terapèutic des de la farmàcia.

“Ens agradaria molt impulsar un projecte que permetés la implicació transversal dels diferents àmbits assistencials d’exercici de la professió: atenció primària, farmàcia hospitalària i farmàcia comunitària, amb l’objectiu d’aconseguir una major integració dins de l’atenció comunitària. I també, treballar amb la visió d’una farmàcia integrada amb la resta de professionals sanitaris”, va afegir De Dalmases.

El President va manifestar la voluntat de continuar construint un Col·legi útil per als ciutadans i per als col·legiats que respongui a les funcions públiques “d’autocontrol, representació i impuls de la professió en benefici de la societat”, així com continuar apostant per la tecnologia i per la formació dels professionals. També va fer referència als retards en el pagament que pateixen les farmàcies, destacant que malgrat les dificultats, s’ha demostrat “la capacitat de la farmàcia catalana de no deixar un sol pacient sense medicaments, i que per sobre de tot hi és el compromís ferm amb la nostra missió amb la societat”. “Esperem que el nou pressupost que aprovi el Parlament doti amb una xifra lògica el cost de la prestació farmacèutica ambulatòria, que no tornem a pressupostar 900 milions quan tothom sap que la despesa estarà al voltant dels 1.350”, va afegir el president.

Set noves incorporacions que garanteixen un relleu generacional

En aquesta Junta proclamada electa el passat 26 d’abril són set les noves incorporacions a l’equip de Govern i s’han produït canvis a secretaria, vicetresoreria, a les vocalies de número 2, 3 i 5, i a les vocalies de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris, Distribució, Hospitals i Plantes Medicinals i Homeopatia. Aquesta renovació, en paraules del President, contribueix al fet que “la mitjana d’edat sigui de menys de 50 anys i a fer possible un relleu generacional que garanteixi seguir en la línia que sempre ha caracteritzat aquest Col·legi: la voluntat d’impulsar la professió per fer arribar també més lluny el que podem oferir als pacients”.

La nova Junta de Govern

22   Vocal de Salut Pública – Núria Oliva Salart

nova-junta-COFB-2016

Peu de foto:

[Primera fila, d’esquerra a dreta]: Cristina Roure, vocal d’Hospitals; Josep Allué, vocal de Plantes Medicinals i Homeopatia; Guillermo Bagaria, vocal 2; Núria Bosch, vicetresorera; Francesc Pla, vicepresident; Jordi de Dalmases, president; Jordi Casas, secretari; Joan Calduch, tresorer; Francesc Llambí, vocal 1; Aina Surroca, vocal 3; Pilar Gascón, vocal d’Investigació i Docència.

[Segona fila, d’esquerra a dreta]: Roser Vallès, vocal d’Atenció Primària; Anna Bach, vocal d’Alimentació i Nutrició; Josep Manel Llop, vocal 4; Núria Oliva, vocal de Salut Pública; Lluïsa Juan, vocal d’Anàlisis; Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris; Francisca Aranzana, vocal d’Oficina de Farmàcia; Ana Maria Culleré, vocal de Distribució; Montserrat Gironès, vocal d’Ortopèdia; Marta Amat, vocal 5; Ramon Bonet, vocal d’Indústria.

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació. També la podeu consultar a la Sala de Premsa del web institucional.