Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > L’exposició ‘Psoriasi, el que la pell amaga’ arriba a Terrassa per a sensibilitzar sobre la gravetat d’aquesta malaltia

4 octubre 2016
lexposicio-psoriasi-el-que-la-pell-amaga-arriba-a-terrassa-per-a-sensibilitzar-sobre-la-gravetat-daquesta-malaltia

Imatge de la campanya “Psoriasi, el que la pell amaga”

Terrassa acull l’exposició “Psoriasi, el que la pell amaga” organitzada per Acció Psoriasi, amb la col·laboració del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona, AbbVie i l’Ajuntament de Terrassa per a sensibilitzar sobre la gravetat d’aquesta malaltia, que a la província de Terrassa afecta a més de 4.950 persones. Més enllà de tractar-se d’una malaltia de la pell, la psoriasi pot desencadenar en d’altres problemes de salut, com ara trastorns psicològics, obesitat, diabetis, hipertensió, arteriosclerosi, afectació de les ungles i malaltia de Crohn.

L’exposició estarà ubicada al Raval de Montserrat (amb carrer Unió) de Terrassa del 4 al 7 d’octubre, de 10.30 a 21.00h. A la mostra, els visitants podran descobrir a través de sis figures que representen a pacients amb psoriasi, el que aquesta malaltia amaga sota la pell. A més, un professional sanitari ajudarà a resoldre qualsevol dubte al voltant de la malaltia, ja que s’establirà la consulta especialitzada gratuïta en aquesta plaça. Terrassa és la sisena ciutat que visita aquesta exposició en 2016, després de Motril, Guadalajara, Castelló, Calataiud i Zamora. A ella li seguiran Dos Hermanas, Salamanca i Ciudad Real.

“Ha quedat clar que la psoriasi és una malaltia molt complexa i no tot és el que es veu a la pell. Podem ajudar a orientar al malalt en el seu tractament i en l’evolució de la seva malaltia i, alhora, cal destacar la importància de la fórmula magistral en el seu tractament. En definitiva, es tracta d’una exposició molt interessant, que pot ser aprofitada per l’afectat per conèixer en profunditat la seva malaltia” explica Joan Brugueras, coordinador del Col·legi al Vallès Occidental Oest, que ha assistit a l’acte en representació del col·lectiu.

Des de 2014 “Psoriasi, el que la pell amaga” ha recorregut quinze ciutats de la geografia espanyola (Albacete, Almeria, Orense, Cartagena, Toledo, Jerez de la Frontera, Barcelona, Mataró, Marbella, Ferrol, Logronyo, Motril, Guadalajara, Castelló de la Plana, Calataiud i Zamora) i ha comptat amb la participació de més de 30.000 persones. Durant les exposicions s’han recollit més de 3.200 enquestes. D’elles es desprèn que el 70% del públic general reconeix tenir poca o cap informació sobre la psoriasi i més de la meitat asegura que considerarà realitzar una consulta al seu metge en relació a la seva psoriasi després d’haver conegut la campanya.

Jornada informativa per a pacients

El 7 d’octubre a les 18 h, al Centre Cultural Terrassa (Rambla d ‘Egara 340), tindrà lloc una jornada informativa sobre psoriasi i artritis psoriàsica. En ella, participaran la Dra. Marta Vilavella Rius, metge adjunt del Servei de Dermatologia del Consorci Sanitari de Terrassa i directora mèdica de Idermic Dermatologia i Cirurgia Plàstica i el director d’Acció Psoriasi, Santiago Alfonso.

Web “Psoriasi, el que la pell amaga

La pàgina web de la campanya (www.accionpsoriasis.org/loquelapielesconde) busca millorar el coneixement que té la població sobre la psoriasi i les malalties associades. En ella, els pacients que ho desitgin podran descarregar-se la guia “Psoriasi. Conegui la seva malaltia. A més, podran fer ús del programa Tàndem, un nou servei integral d’atenció al pacient que compta amb una infermera, una nutricionista i una psicòloga, entre d’altres professionals sanitaris, que ofereixen una atenció personalitzada.

Font i més informació: Lo que la Piel Esconde visita Terrassa, via Acció Psoriasi

La psoriasi és una malaltia inflamatòria i crònica de la pell, les causes de la qual no es coneixen exactament. Té un component autoimmune i hereditari, encara que aquest no és un factor determinant, és a dir, no és segur que una persona amb antecedents familiars de psoriasi desenvolupi la malaltia.

• És fonamental mantenir una bona hidratació de la pell. Per aconseguir-ho, caldrà anar amb molta cura en èpoques com l’hivern, sobretot en ambients que per la calefacció són més secs.
  • Durant anys, els corticoides tòpics han estat el tractament de referència, però actualment s’hi han desenvolupat nous fàrmacs, i d’altres es troben en fases avançades d’investigació.
  • La llum solar pot aportar un efecte positiu en el maneig de la psoriasi, i aquesta és la base dels tractaments amb radiació ultraviolada.

Teniu més informació sobre aquesta malaltia al nostre web de salut, Farmaceuticonline: Psoriasi