Estàs aquí: Inici > Destacats > Infarma tanca les seves portes amb la “mirada posada en el pacient, objectiu comú del sector farmacèutic”

24 març 2017

Xifres post Infarma cast“Desenvolupar nous serveis professionals farmacèutics amb la mirada posada en el pacient és l’objectiu comú que uneix al sector farmacèutic i el que marca en quina adreça hem d’anar”. Aquestes són les paraules amb les quals Francisca Aranzana, directora del Congrés i vocal d’Oficina de Farmàcia del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, ha convidat a la reflexió durant la clausura de la 29a edició de Infarma Barcelona 2017, en la qual han participat més de 200 ponents i que ha rebut a més de 30.000 visitants al llarg de tres jornades de treball.

Jordi de Dalmases, president del COFB, ha destacat “l’activitat d’una professió viva que vol aconseguir el futur en les millors condicions i que ha participat activament en les més de 50 aules d’actualitat celebrades durant el congrés, així com l’activitat del saló”. També ha aprofundit en aquesta idea Jesús Aguilar, president del Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics, qui veu en les dades d’aquesta edició –més de 2.800 congressistes, 486 expositors i més de 120 pòsters– signes d’una “professió proactiva que treballa sempre en benefici dels pacients i exerceix una labor fonamental com a baula estratègica del sistema sanitari espanyol”.

CLAUSURA (5)

D’esquerra a dreta, Francisca Aranzana, directora d’Infarma, Jordi de Dalmases, president del COF Barcelona, Jesús Aguilar, president del Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos de España, i Luis Joaquín González, president del COF de Madrid.

Al llarg d’aquests tres dies, s’han repassat moltes experiències internacionals i nacionals que evidencien l’evolució i avanç dels serveis professionals farmacèutics. En aquest sentit, “el Ministeri de Sanitat i les comunitats autònomes coneixen ja el gran potencial a desenvolupar per la xarxa de farmàcies i els 48.500 farmacèutics que treballen en ella. És el moment d’actuar: podem prestar importants i necessaris serveis a la societat, tant en l’àmbit del medicament com en el de salut pública, que en el context actual de transformació dels sistemes sanitaris contribuiran a la seva sostenibilitat”, ha afegit Aguilar.

Per a Luis González, president del COF de Madrid, aquesta trobada “dóna l’oportunitat d’estar en un ambient molt propi per fer créixer les nostres farmàcies”. “La farmàcia té molt per aportar per aconseguir els objectius de salut de la societat i en això Infarma fa la seva aportació acostant als farmacèutics les novetats de la indústria i les noves tendències en el treball de l’oficina de farmàcia”, ha assegurat. En aquesta edició, s’han abordat des de “medicaments veterinaris a formulació magistral i alimentació, fins a distribució… totes amb l’objectiu de millorar les farmàcies”, ha repassat.

La propera edició se celebrarà a Madrid del 13 al 15 de març de 2018
La clausura també ha portat amb si la cessió del testimoni al col·legi madrileny per a l’organització de la pròxima edició del congrés, que serà la número 30ª. Com ha explicat González, el COF de Madrid ja treballa en l’organització de la propera cita que se celebrarà del 13 al 15 de març de 2018 i amb la qual pretén seguir amb la línia de “treball en equip” amb el col·legi de Barcelona i “intentar novament crear un esdeveniment del màxim interès” per a la professió farmacèutica.

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació (també es pot consultar a la Sala de Premsa del nostre web institucional)