Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > El president del COF de Barcelona, Jordi de Dalmases, ingressa a la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya

28 setembre 2017
cofb.170929-a004

El president del Col·legi, Jordi de Dalmases, rebent la insígnia que l’acredita com a membre de la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya

El president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi de Dalmases, va ingressar ahir a la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya (RAFC) com a Acadèmic Corresponent. Durant l’acte d’ingrés va llegir el discurs “La segona evolució de la farmàcia”, amb el qual va abordar un repàs històric, normatiu i del paper dels professionals en el desenvolupament de l’oficina de farmàcia, des dels seus inicis fins a l’actualitat.

Tal com va concretar el secretari i l’Acadèmic Numerari de la RAFC durant la presentació, Jaume Casas, aquest repàs l’ha fet “centrant-se en l’evolució que ha tingut la nostra professió, pel que fa a l’oficina de farmàcia en els últims anys, fent especial atenció a la farmàcia situada en el context actual, per acabar opinant què s’ha de fer, des del seu punt de vista, per aconseguir veure a on ens portarà el continu procés de canvi, ara accelerat i que es va iniciar fa uns anys”. “El que ens senyala com la segona evolució de la farmàcia –va afegir Casas– es basa en el paper del farmacèutic com a servidor dels serveis assistencials potenciant la prevenció de la malaltia i la promoció de la salut en col·laboració amb els altres agents sanitaris per arribar al fi de la nostra professió, que és el servei al malalt i a la societat a la qual ens devem”.

La farmàcia ahir, avui i demà

cofb.170929-a003

Jordi de Dalmases llegint el discurs “La segona evolució de la farmàcia”

El discurs, amb el qual De Dalmases va voler compartir “una reflexió sobre el lloc del farmacèutic en el segle XXI”, estava estructurat en quatres parts: “La farmàcia ahir: evolució històrica de la farmàcia”; “La farmàcia avui: claus del context actual”; “La farmàcia demà: la segona evolució de la farmàcia”; i “Conclusió: visió de futur”.

Durant la introducció del parlament va assenyalar que “vint anys dedicats a la representació del col·lectiu farmacèutic en diferents àmbits, juntament amb la meva dedicació durant molts anys a la farmàcia i les vivències que guardo en el record des de la meva infantesa en la farmàcia familiar, m’han conformat, com si d’una fórmula magistral es tractés, amb una visió de la situació actual de l’exercici de la professió en l’oficina de farmàcia, dels seus punts forts i febles com a model organitzat i un fort convenciment en la idea que la professió ha d’afrontar el present amb un important esperit de canvi, evolució i creixement professional”.

“Un pas més per fer créixer l’aportació professional del farmacèutic als ciutadans”

Després de fer aquest repàs sobre l’ahir, l’avui i el demà de la farmàcia, De Dalmases va concloure que s’ha de fer un pas més “amb aquest esperit de canvi per fer créixer la nostra aportació professional als ciutadans a través d’allò que és nostre, el medicament” i posar el focus “en els efectes que aquests medicaments tenen en el pacient, en com podem contribuir amb la gestió del nostre coneixement a què aquest efecte sigui el desitjat i, més enllà del medicament, com podem contribuir activament a l’educació sanitària, a la promoció de la salut i a la prevenció de la malaltia”. En són exemples els cribratges en malalties com el càncer de còlon i recte, el VIH, el càncer de pell, la malaltia cardiovascular, la diabetis, entre molts altres que arribaran. “Aquest és només el principi de la segona evolució de la farmàcia”, va afirmar.

Jordi de Dalmases ha estat president del COFB en els darrers nou anys. Durant aquest temps també ha estat president del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya (des del 2008) i vicepresident del Consejo General de Colegios Farmacéuticos (des del 2009), òrgan que representa a tots els col·legis de farmacèutics de l’Estat. Prèviament va ser vicepresident del COFB (2004-2008); president de la Federación Nacional de Asociaciones de Mayoristas y Distribuidores de Especialidades Farmacéuticas (Fedifar) (1999-2003); i president de Federació Farmacèutica (1996-2004).

cofb.170929-a001

La Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya durant el discurs de De Dalmases

També podeu consultar la nota de premsa enviada als mitjans de comunicació.