Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Nova formació presencial del Programa de Cessació Tabàquica

Nova formació presencial del Programa de Cessació Tabàquica

25 octubre 2017

Aconseguir el millor abordatge en el pacient que desitja i pretén deixar de fumar. Aquest és un dels principals objectius del Programa de Cessació Tabàquica, un servei en el qual, el passat 19 d’octubre, farmacèutics de Barcelona van poder formar-se gràcies a una nova sessió presencial impartida al Col·legi. I és que, per adherir-se a la iniciativa, els farmacèutics interessats han de realitzar el curs específic i, posteriorment, ser designats com a responsables.

ThinkstockPhotos-462039235-min

Durant la formació, es van repassar els elements teòrics i pràctics de la intervenció sobre el fumador i es van aplicar les tècniques principals de deshabituació tabàquica, utilitzant les eines farmacològiques i no farmacològiques disponibles, així com dispensar els productes amb el màxim rigor i coneixement científic. L’objectiu és que el farmacèutic acompanyi al pacient durant tot el període de deshabituació tabàquica fins que assoleixi l’objectiu; deixar, definitivament, el tabac. És a dir, establir-se com el suport necessari en els diferents passos per aconseguir el propòsit final.

A quin col·lectiu va dirigit el servei?

A tota persona fumadora…

• que vulgui informació sobre les opcions per abandonar l’hàbit tabàquic,
  • que busqui suport per deixar de fumar,
  • que vulgui conèixer el seu grau de motivació (test de Richmond) i el seu grau de dependència (test de Fagerström),
  • que hagi deixat de fumar i necessiti informació sobre el tractament que està prenent o sobre recomanacions higienicodietètiques,
  • que necessiti consell de reforç per evitar les recaigudes.

Extret de la web de salut del Col·legi farmaceuticonline

Cartell informatiu del Programa de Cessació Tabàquica

El procediment de treball del Programa de Cessació Tabàquica està definit en la Guia d’intervenció farmacèutica per a l’abordatge al fumador des de la farmàcia comunitària, un document elaborat pel Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya (CCFC), CAMFIC, SOCAP, EUROPREV i Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. La guia es va posar en marxar des del Col·legi el 1998 i es pren com a objectius principals augmentar el nombre de fumadors que abandonen l’hàbit tabàquic i proporcionar informació i assessorar sobre les opcions per deixar de fumar.

Per a més informació:

També et pot interessar: