Estàs aquí: Inici > Destacats > Juliol: La campanya “Atenció Pell 365” i el redisseny de la web institucional, temes més destacats als mitjans

9 agost 2019

Campanya “Atenció Pell 365”

En el marc de la campanya “Atenció Pell 365” iniciada el passat mes de juny, el COFB ha continuat tenint impactes en diversos espais dels mitjans de comunicació com el programa “Connectats” de Ràdio Terrassa, que va fer una entrevista a Marta Alcalde, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, en què es va abordar la importància de la protecció solar. La televisió L’H digital també va parlar de la campanya amb Guillermo Bagaría, vicetresorer i responsable d’Atenció Farmacèutica del COFB. A més,  “Atenció Pell 365” va tenir presència al mitjà comarcal La Veu de l’Anoia, on la farmacèutica d’Igualada Cristina Casas va escriure un article divulgatiu que es va publicar acompanyat de la infografia de la campanya.

Redisseny de la web institucional

El Col·legi va enviar una nota de premsa per informar del redisseny de la seva pàgina web institucional.  A partir del mes de juliol, www.cofb.org es va convertir en la nova porta d’entrada a tots els espais digitals del Col·legi. La nova web inclou apartats dirigits a tres perfils d’usuaris diferenciats -farmacèutics, ciutadans i entitats-, una nova distribució que fa més fàcil, senzilla i ràpida l’experiència de l’usuari. Se’n va fer ressò diferents mitjans com El Farmacéutico, imFarmacias, Farmaventas i Sanifax.

El COFB com a font d’informació

Comunicat de l’AEMPS sobre l’etiquetatge de les cremes solars que l’OCU demanava retirar

El passat mes de maig, l’OCU va demanar retirar del mercat dues cremes solars: ISDIN Fotoprotector Pediatrics Transparent Spray SPF 50+ i Babaria Solar Infantil Spray Protector SPF 50+. Aquest mes de juliol, l’AEMPS es va pronunciar al respecte, afirmant que tant els estudis presentats per ISDIN com l’informe elaborat per l’OCU eren vàlids i s’havien realitzat d’acord amb els mètodes de referència. Per contextualitzar la notícia, El Matí de Barcelona (Programa de Betevé Ràdio) va entrevistar a Eulàlia Mateu, membre de la Vocalia de Dermofarmàcia del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona.

Turisme gastronòmic

La vocal d’Alimentació i Nutrició del COFB, Anna Bach-Faig, va ser entrevistada al programa La Linterna de Cope Catalunya. Bach-Faig va proporcionar diversos consells per gaudir del turisme gastronòmic com ara tenir molt en compte la higiene o la quantitat d’aliments que mengem als bufets. La vocal d’Alimentació i Nutrició també va recomanar, entre d’altres, consumir la carn i el peix cuinats “a una temperatura suficient per eliminar els microbis”.

Cura de la pell en trajectes en avió

La vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del Col·legi, Marta Alcalde, va participar en una publicació de Cuídate Plus i Correo Farmacéutico en què es donaven algunes recomanacions per cuidar la pell i el cabell abans de fer un trajecte en avió. Un dels consells que donava Alcalde era evitar viatjar amb la pell maquillada, ja que “el maquillatge acostuma a tenir un alt contingut en productes com el talc o els pigments minerals que, en circumstàncies com les que es generen durant el vol, poden bloquejar les glàndules sebàcies, el que fa que encara es notin més els efectes de la deshidratació“.

Estudi sobre la medicació anticolinèrgica

Lorena Rivera, del Centre d’Informació del Medicament del COFB, va participar en un reportatge de Correo Farmacéutico sobre la medicació anticolinèrgica en una peça titulada “Señalan a los anticolinérgicos como posible factor de riesgo de demencia”. A banda de la publicació a la web, el reportatge també va tenir repercussió a la versió en paper del mitjà.

Mencions al COFB i al CCFC

Diferència del preu de venda de les cremes solars a les farmàcies

El Col·legi va participar en un article sobre la diferència del preu de venda de les cremes solars a les farmàcies del suplement de l’Ara “Emprenem”.

Retirada de productes homeopàtics

Davant de la retirada de 66 productes homeopàtics per part de l’Agència Espanyola del Medicament (AEMPS), Josep Allué, vocal d’Homeopatia i Plantes Medicinals del COFB, va participar en un article de Correo Farmacéutico titulat “Homeopatía: se confirma la caída de la demanda”Al llarg de l’article -que comptava amb les declaracions de diversos experts-, s’abordaven, entre altres aspectes, la baixa rendibilitat i la caiguda de la demanda dels productes homeopàtics com a causa de la retirada.

II Edició dels Premis OAT

El CCFC va ser premiat pel projecte PCAF (Atenció Farmacèutica en Pacients Crònics Complexos). La notícia es va explicar en un article titulat “La farmacia, reconocida por su labor en la adherencia a los tratamientos” de Correo Farmacéutico, que també recollia els premiats en altres categories.