El passat 15 de febrer, el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) va organitzar el Fòrum Dermoexpert “Cosmètica sòlida. Com desenvolupar aquesta nova categoria a la farmacia?”, amb el patrocini de Klorane. Les ponents participants van ser la farmacèutica i product manager capil·lar de Laboratorios Klorane, Cristina Castillo; la farmacèutica i formadora de Pierre Fabre Academy, Aida Calero; i la farmacèutica, Laia Artigas. La vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, Marta Alcalde, va moderar la sessió.
Els objectius de la sessió van ser conèixer què és la cosmètica sòlida, les característiques i formulacions, els beneficis que aporta, saber si és igual d’efectiva que la cosmètica tradicional i com es pot desenvolupar a la farmàcia.
La vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, Marta Alcalde, va presentar la jornada explicant que la cosmètica sòlida és una “nova tendència en el món del beauty i de quina manera molts laboratoris i empreses estan utilitzant aquests productes per introduir-los al mercat”.
Característiques de la cosmètica sòlida
La farmacèutica, Cristina Castillo, va descriure la cosmètica sòlida com tots aquells “cosmètics que s’elaboren sense aigua o amb un percentatge molt baix”. Castillo va especificar quins són els beneficis que ofereix la cosmètica sòlida o waterless (sense aigua) que són: “preservar l’aigua, assolir l’objectiu zero residus, una millor experiència del consumidor i una compra intel·ligent”.
Seguidament, la farmacèutica i formadora de Pierre Fabre Academy, Aida Calero, va destacar el “compromís waterless” que proporciona la cosmètica sòlida, ja que “des de la fabricació fins a la utilització es pot estalviar des d’un 80% d’aigua fins a un 98%.
Pel que fa a la formulació, Calero va especificar que els productes són “biodegradables i que tots els ingredients es degradaran amb el temps per una acció biològica i, d’aquesta manera, aconseguim preservar l’aigua”. Va afegir que “amb la cosmètica sòlida podem obtenir una major concentració d’actius, que es tradueix en una major eficàcia, i fórmules més minimalistes”.
La cosmètica sòlida també destaca per l’embalatge, ja que “és 100% reciclable”, va assegurar la farmacèutica. A més a més, també va posar en valor el format de presentació que ocupa menys que el de cosmètica líquida i, per tant, es “redueix l’empremta en el seu transport”.
La cosmètica sòlida a la farmàcia comunitària
La farmacèutica, Laia Artigas va compartir l’enfoc de la seva oficina de farmàcia a l’hora d’abordar aquesta categoria. “Valorem molt l’exposició dels productes” i va destacar que és molt important “la visibilitat del producte i l’embalatge, la sensorialitat i la cosmeticitat, en el sentit de gaudir l’experiència, les característiques de naturalitat, sostenibilitat i biodegradabilitat, el format viatge“.
Artigas va recalcar que és rellevant detectar les necessitats i coneixement dels clients. En el seu cas, un 90% dels seus clients són turistes estrangers i que aquest perfil de client són “vanguardistes i responsables amb el medi ambient”.
Finalment, la product manager capil·lar, Cristina Castillo, va intervenir de nou per abordar el desenvolupament de la cosmètica sòlida en l’oficina de farmàcia. Castillo va posar èmfasi en la importància de la selecció de productes, la visibilitat, d’atraure el consumidor i de formar a l’equip.
Amb el patrocini de:
Altres publicacions d’interès: