Estàs aquí: Inici > Destacats > Prop de 500 persones celebren els 125 anys del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona al Palau de la Música Catalana

6 octubre 2023

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) ha celebrat el seu 125è aniversari a una edició especial de la Diada del Farmacèutic, que va tenir lloc ahir, 5 d’octubre, al Palau de la Música Catalana. L’acte va comptar amb l’assistència de prop de 500 persones, entre les quals es trobaven diferents autoritats de l’àmbit sanitari i de la farmàcia, així com representants d’entitats amb una estreta relació amb el COFB.

Celebració del 125è aniversari del Col·legi al Palau de la Música Catalana.

125 anys posant al capdavant el compromís amb la salut dels pacients

El president de COFB, Jordi Casas, durant el seu discurs va fer un breu repàs del significat dels 125 anys d’història per a la institució. En aquests 125 anys, la professió ha evolucionat per adaptar-se als canvis econòmics i socials, sempre posant al capdavant el nostre compromís amb la salut dels pacients. I el Col·legi ha estat testimoni d’aquesta evolució i promotor del desenvolupament dels diferents àmbits de la professió”.

El president del COFB, Jordi Casas, en un moment del seu discurs.

Casas també va posar en valor que “la farmàcia comunitària ha viscut una important transformació cap a una funció cada vegada més assistencial, aprofitant la capil·laritat i accessibilitat de la xarxa de farmàcies en termes de proximitat i confiança al ciutadà”. En aquest sentit, va afegir que en els darrers anys s’ha treballat per desplegar l’atenció farmacèutica comunitària al Sistema públic de Salut “en tres grans línies estratègiques: la promoció de la salut i prevenció de la malaltia, l’accessibilitat i coordinació assistencial, i l’atenció i el seguiment farmacoterapèutic”.

D'esquerra a dreta: vicepresidenta del COFB, Núria Bosch; exconseller de Salut, Xavier Trias; vicepresidenta segona del Parlament de Catalunya, Assumpta Escarp; president del COFB, Jordi Casas; diputada al Parlament de Catalunya, Assumpció Laïlla; vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya i exconsellera de Salut, Alba Vergès.
D’esquerra a dreta: vicepresidenta del COFB, Núria Bosch; exconseller de Salut, Xavier Trias; vicepresidenta segona del Parlament de Catalunya, Assumpta Escarp; president del COFB, Jordi Casas; diputada al Parlament de Catalunya, Assumpció Laïlla; vicepresidenta primera del Parlament de Catalunya i exconsellera de Salut, Alba Vergès.

Així mateix, el president del COFB va fer menció a la transformació digital de la professió en aquests darrers anys, que “ha permès que evolucionem cap a allò que hem anomenat farmàcia lliure de papers”; la gestió de la pandèmia de la COVID-19 per part dels professionals farmacèutics; la vessant social “per contribuir a la millora del nostre entorn”; la promoció de la sostenibilitat del sector en un moment d’emergència climàtica; i, en darrer lloc, l’aposta per la recerca, el desenvolupament tecnològic i la innovació.

“La fórmula magistral dels nostres 125 anys”

L’acte va esdevenir l’escenari idoni per a la presentació i projecció del vídeo commemoratiu, elaborat amb motiu del 125è aniversari, sota el títol “La fórmula magistral dels nostres 125 anys”. El vídeo revela a l’espectador quins són els tres ingredients que formen aquesta fórmula magistral del Col·legi: l’expertesa en el medicament, l’evolució i adaptació als nous temps i la proximitat a la ciutadania.

Un frame del vídeo presentat durant la celebració de la Diada del Farmacèutic en el Palau de la Música Catalana.

Alhora, el vídeo recull l’evolució del Col·legi, els valors d’aquest i els moments que han marcat els últims 25 anys amb els testimonis de Joan Duran (president del COFB del 1994 al 2008),  Jordi de Dalmases (president del 2008 al 2020) i Jordi Casas, l’actual president.

Homenatge a farmacèutics/ques amb 50 i 75 anys de col·legiació

En el marc de la Diada del Farmacèutic, el Col·legi també va retre homenatge a 53 farmacèutics i farmacèutiques que complien 50 anys de col·legiació, amb l’entrega d’una insígnia d’or com a mostra de reconeixement per la seva vocació, compromís i professionalitat. Aquest any, a més, es va fer entrega de la insígnia d’or i brillants al farmacèutic Alfons de Mena pels 75 anys de col·legiació. Així mateix, es van lliurar els diplomes de les beques i premis pels treballs i projectes d’investigació desenvolupats.

El farmacèutic, Alfons de Mena, en un moment del seu discurs, tot just després de rebre la insígnia d'or i brillants pels 75 anys de col·legiat.
El farmacèutic, Alfons de Mena, en un moment del seu discurs, tot just després de rebre la insígnia d’or i brillants pels 75 anys de col·legiat.

Actuació musical “Himnes del cor” al Palau de la Música

Per tancar l’acte commemoratiu, la Simfònica de Cobla i Corda de Catalunya, sota la direcció de Francesc Cassú, va oferir l’actuació musical “Himnes del cor”, que va comptar amb la participació de Beth, Manu Guix, La Pau, Joan Garrido i la Polifònica de Puig-reig com a artistes convidats.

Un instant de l'actuació musical "Himnes del cor".
Un instant de l’actuació musical “Himnes del cor”.