Estàs aquí: Inici > Destacats > Com estalviar en la factura de la llum? Nova conferència al COFB

Com estalviar en la factura de la llum? Nova conferència al COFB

5 novembre 2023

El passat 31 d’octubre, el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) va organitzar la conferència “Servei de subministrament elèctric. Com estalviar en la factura de la llum de la farmàcia i la llar?” amb el patrocini de COFBServeis. La conferència, dirigida a professionals farmacèutics, va anar a càrrec d’Agustí Ortega, enginyer industrial i gerent de COFBServeis. La vicetresorera del Col·legi i consellera delegada de COFBServeis, Marta Gento, va coordinar la sessió.

Els objectius de la conferència van ser explicar els criteris que defineixen la factura elèctrica, les diferents estratègies que fan servir les comercialitzadores i les claus que poden ajudar a l’estalvi en la factura.

La vicetresorera del Col·legi i consellera delegada de COFBServeis, Marta Gento, va presentar la conferència fent un breu repàs de l’empresa de serveis i compartint amb les persones assistents les darreres novetats posades en marxa. En aquest sentit, va destacar el servei gratuït de manteniment d’extintors per a clients del servei de Prevenció de Riscos Laborals, que compta “amb més de 550 farmàcies adherides”.

Marta Gento, juntament amb Agustí Ortega, presentant la conferència sobre el servei de subministrament elèctric i com estalviar en la factura de la llum.

Gento va recordar que, a partir del 27 de novembre, es podrà fer la compra grupal de bosses i sobres de paper i, com a novetat, també de cel·lo i paper tèrmic. També va fer referència al punt d’atenció a col·legiats i col·legiades de COFBServeis, un espai habilitat recentment en el vestíbul del Col·legi, que permet oferir assessorament personalitzat de tots els serveis i assegurances.

Estalviar en la factura de la llum de la farmàcia i la llar

Seguidament, Agustí Ortega, gerent de COFBServeis, va iniciar la conferència per saber “com reduir el cost de la factura de la llum i conèixer a quin preu esteu pagant tant l’energia consumida com la contractada i quins canvis hem de fer per pagar menys diners per l’energia que consumim”.

Per començar, va repassar l’estructura del mercat elèctric, que té quatre figures principals: el generador de l’energia elèctrica, a través de majoristes i minoristes; el transport, mitjançant la Red Eléctrica de España; la distribució, a través de la qual “es transporta l’energia d’alta tensió a baixa perquè arribi a casa”;  i la comercialització, que és la companyia que ens factura la llum i la interlocutora davant la distribuïdora. Sobre el mercat regulat i el mercat lliure, el gerent de COFBServeis va exposar les principals diferències entre ambdós mercats en relació amb el preu, les comercialitzadores, la potència, la permanència, entre altres aspectes.

Agustí Ortega en un moment de la seva exposició.

A banda, també va clarificar a què pertanyen els diferents conceptes que consten en una factura de la llum com l’IVA, l’IEE, el marge, les primes, les tarifes d’accés a la xarxa en termes d’energia, el pagament per capacitat, el cost de desviacions, etc. D’entre tots els costos, Ortega va comentar que “canviant de comercialitzadora podem incidir en el cost de l’energia (cost de l’energia consumida i cost de la potència contractada)”. A banda, també va diferenciar i explicar els diferents tipus de tarifes disponibles: la indexada, a preu fix i la tarifa plana, “happy hour” i promocions.

Servei de subministrament elèctric

“Hi ha una gran variabilitat de les condicions en les tarifes del mercat lliure, fins i tot amb la mateixa comercialitzadora”, va indicar Agustí Ortega, després de realitzar un estudi a 90 farmàcies l’any 2021. A través d’aquest estudi, es va analitzar l’energia consumida en oficines de farmàcia amb el preu voluntari pel petit consumidor i oficines en el mercat lliure, la potència contractada i el consum mitjà de les oficines de farmàcia i les llars.

Estudi comparatiu de les factures de la llum i assessorament

En la darrera part de la conferència, l’enginyer industrial va detallar en què consisteix el servei de Subministrament Elèctric que s’ofereix a través de COFBServeis. A partir de l’enviament de dues factures de la llum de l’oficina de farmàcia, l’empresa de serveis del Col·legi analitza la factura elèctrica i fa una anàlisi desglossada dels preus. Seguidament, i juntament amb la companyia elèctrica Lersa Energia, comparen el preu de l’energia de la factura amb la proposta de preu indexat i presenten una proposta al col·legiat/da.

Per tancar la jornada, Ortega va compartir amb les persones assistents diversos casos pràctics d’estudis comparatius en relació amb les factures de la llum de les oficines de farmàcia.

Amb el patrocini de: