Estàs aquí: Inici > Destacats > ‘Infarma 2024’: solucions per impulsar el valor que la farmàcia aporta a la societat

14 desembre 2023

“Posa la teva farmàcia a l’avantguarda”. Aquest és el lema sota el qual el Congrés Europeu de Farmàcia i Saló de Medicaments i Parafarmàcia, Infarma, celebrarà la seva nova edició del 19 al 21 de març de 2024. La trobada tindrà lloc en el recinte firal d’IFEMA, a Madrid, organitzat pels Col·legis Oficials de Farmacèutics de Madrid (COFM) i Barcelona (COFB) i Interalia. L’objectiu? Ajudar al fet que les farmàcies i els farmacèutics comunitaris sàpiguen com afrontar els nous desafiaments sanitaris i socials amb les eines més innovadores i pràctiques des del punt de vista professional, assistencial i empresarial.

José Manuel Becerra, vocal de Titulars d’Oficina de Farmàcia del COFM i director del Congrés Infarma 2024, explica que “la societat afronta nous desafiaments, com l’envelliment, la cronicitat, la polimedicació o la dependència, davant els quals la xarxa de farmàcies, per coneixements i proximitat, és part de la solució. Identificar bé aquests reptes, definir les possibles solucions, saber com aplicar-les i aportar els instruments necessaris als farmacèutics per fer-ho són els objectius que persegueix aquesta nova edició d’Infarma”.

Tres eixos temàtics

Per aconseguir aquest propòsit, el programa girarà entorn de tres eixos principals, de manera que es doni una resposta global a les necessitats d’actualització de les farmàcies. Són els següents:

1. Noves necessitats, noves respostes:
    En aquest eix es concentraran les sessions on s’abordarà l’actualitat professional, amb els seus principals reptes estratègics i polítics. En ell tindran cabuda aspectes com l’atenció integral, la continuïtat assistencial, l’actualitat normativa, els problemes de subministrament i desabastiment, el paper de les farmàcies davant problemes com la dependència i la solitud no desitjada, etc. En definitiva, grans desafiaments sanitaris i socials en els quals la farmàcia té un paper rellevant que exercir.
  2. Millor gestió, més qualitat:
    Se centrarà en com millorar la sostenibilitat i la gestió de les farmàcies amb el doble objectiu de generar més recursos per a proporcionar més serveis a la població i de més qualitat. Aspectes com la intel·ligència artificial, la digitalització o la gestió dels recursos humans en la farmàcia, entre altres, tindran cabuda en aquest apartat.
  3. Coneixement per a una atenció excel·lent:
    Aquí es concentraran les sessions més científiques i vinculades amb l’atenció farmacèutica i els serveis assistencials. Es tracta d’analitzar l’estat del coneixement en diferents àrees amb l’objectiu primordial de reforçar les capacitats dels farmacèutics tant en consell professional com en l’aportació de serveis de valor afegit.

“Amb aquests tres eixos volem que tots els farmacèutics que assisteixin el març vinent a Infarma s’emportin solucions avantguardistes, però també útils i aplicables de veritat en el seu dia a dia perquè les farmàcies reforcin el seu paper assistencial com a centres de salut i benestar de referència per a la població, que siguin innovadors i, a més, sostenibles”, afegeix Becerra.

Nous formats

Amb aquest objectiu prioritari d’utilitat cobraran especial importància els formats de les sessions. Es tracta d’aportar dinamisme, provocar la participació i aconseguir que els congressistes puguin aplicar l’experiència d’Infarma a l’impuls real de la seva farmàcia.

Per a això es treballarà molt amb l‘experiència d’usuari, es presentaran casos i iniciatives d’èxit, es combinaran els continguts teòrics amb els pràctics, es generaran diàlegs i entrevistes amb experts i, a més de panells de discussió i taules rodones, s’organitzaran activitats i tallers que exigiran la participació directa dels congressistes.

Dins de les novetats, l’organització ha dissenyat diferents quotes d’inscripció al congrés a preus accessibles i treballa ja en acords amb col·legis i altres organitzacions farmacèutiques amb la finalitat de facilitar al màxim l’assistència a Infarma 2024: “Som conscients de la importància que té Infarma com a trobada de referència anual de la professió farmacèutica, i aquest 2024 ho serà especialment -explica Becerra-. Per això volem fer un esforç perquè tots els farmacèutics puguin participar. Guanyarem els farmacèutics i guanyarà el conjunt de la població, ja que d’Infarma sortirà un gran impuls a la farmàcia comunitària”.

Saló de Medicaments i Parafarmàcia

A més del congrés, Infarma 2024 acollirà com en altres edicions el Saló de Medicaments i Parafarmàcia, que en aquesta edició acollirà a 300 expositors entre laboratoris farmacèutics i proveïdors d’equips i serveis a les farmàcies. Està previst que assisteixin més de 30.000 professionals del sector.

La inscripció a Infarma 2024, tant al congrés (on hi haurà diferents quotes) com al saló (al qual els visitants poden registrar-se sense cost), està prevista que s’obri a partir de gener a www.infarma.es.