Estàs aquí: Inici > Destacats > ‘Infarma Madrid 2024’ presentarà 24 iniciatives d’èxit de la farmàcia per millorar la gestió i l’atenció dels pacients

22 febrer 2024

Infarma Madrid 2024 acollirà les Iniciatives d’èxit de la farmàcia, un espai on es presentarà una selecció dels millors projectes i experiències desenvolupades pels farmacèutics de la farmàcia comunitària a Espanya per potenciar la cura i la salut dels ciutadans i reforçar la gestió de les oficines de farmàcia.

L’aplicació de la intel·ligència artificial per optimitzar la gestió de medicaments i millorar l’adherència terapèutica o l’ús de la impressió 3D en l’elaboració de comprimits; el control i seguiment de malalties cròniques com la diabetis, la hipercolesterolèmia o la hipertensió a través de l’ús dels probiòtics i la crononutrició; l’abordatge de malalties de salut mental mitjançant farmacoteràpia i psicoteràpia, o els passos necessaris per implantar un servei farmacèutic assistencial per mesurar, per exemple, la síndrome metabòlica o escometre la robotització de la farmàcia seran alguns dels casos pràctics exposats dins del Congrés Europeu de Farmàcia i Saló de Medicaments i Parafarmàcia, que organitzen els col·legis oficials de farmacèutics de Madrid i Barcelona, en col·laboració amb CloserStill, en el recinte firal d’IFEMA Madrid del 19 al 21 de març.

“Iniciatives d’èxit ens ofereix l’oportunitat de conèixer propostes professionals i experiències de gestió o col·laboració impulsades per farmacèutics que han decidit innovar en les diferents àrees de gestió o de la farmàcia assistencial amb projectes útils, que poden ser aplicables per altres farmacèutics en benefici dels pacients”, explica José Manuel Becerra, director del Congrés i vocal de Titulars d’Oficina de Farmàcia del Colegio Oficial de Farmacéuticos de Madrid.

En total, s’han seleccionat 24 iniciatives centrades en el desenvolupament de la farmàcia assistencial i la gestió de l’oficina de farmàcia, xifra que suposa gairebé doblar els treballs presentats en l’edició anterior d’Infarma.

Entre les exposicions previstes, hi haurà espai per a nous projectes de prevenció i cribratge de malalties com l’ictus o l’MPOC des de la farmàcia comunitària, educació per a la salut en municipis rurals de Castella i Lleó i guies de comunicació en casos d’atenció a la població immigrant marroquina o d’ús de xarxes socials, pòdcast i màrqueting digital, entre altres.

Les propostes seleccionades es presentaran al llarg del matí del 21 de març a l’espai congressual d’Àgora Sanitària, on els impulsors de les iniciatives les exposaran i analitzaran al costat dels farmacèutics assistents, amb la fi primordial que puguin ser aprofitades per ells en les seves pròpies farmàcies.

Infarma Madrid 2024 acollirà a prop de 3.500 congressistes, més de 34.000 professionals del món de la farmàcia i 300 expositors durant tres dies, del 19 al 21 de març, en els pavellons 1, 3 i 5 de IFEMA Madrid.