Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Fotoprotecció: la textura afavoreix l’adherència al tractament

Fotoprotecció: la textura afavoreix l’adherència al tractament

26 juny 2014

La llum del sol ens proporciona efectes fisiològics positius, però els hàbits solars de bona part de la població no són correctes, com ja va evidenciar l’estudi “Sol i salut”, campanya que va promoure el Col·legi l’any passat. Per a una correcta fotoprotecció, és molt important el paper del farmacèutic, que pot contribuir de manera activa en la prevenció i detecció precoç del càncer de pell.

cofb.140612-04

Gemma Martin, Núria Bosch i Mònica González

En el consell que fa el farmacèutic d’un protector solar és important tenir en compte, a banda dels fototipus del pacient, el tipus de pell, l’edat, la zona d’aplicació, el sexe, l’activitat física i la possible presència de patologies”, explica Núria Bosch, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFB, i moderadora de la conferència “Fotoprotecció: textures i adherència” que va organitzar el Col·legi el passat 11 de juny amb el suport d’Isdin.

L’elecció de la IP –l’índex de protecció, o FPS, factor de protecció solar o SPF (sunburn protection factor- i la textura adequada (crema, gel, stick, llet, etc.) determinarà l’eficàcia del fotoprotector ja que és fonamental aplicar la quantitat adequada i repartir-la correctament  per assegurar una bona fotoprotecció” explica Bosch. La conferència va anar a càrrec de Gemma Martin, dermatòloga adjunta del Parc Salut Mar (Barcelona), i Mònica González, Learn Account Manager de l’àrea de Barcelona d’Isdin.

En fotoprotecció, l’hàbit és tan important com l’eficàcia, i la textura juga un paper tan important com el factor de fotoprotecció (SPF)

Amb el patrocini de:

isdin