Estàs aquí: Inici > Destacats > Novetats en la formulació dermatològica al COFB

Novetats en la formulació dermatològica al COFB

5 desembre 2019

El passat 8 de novembre, el Col·legi va acollir la XIII edició del curs “Formulació en dermatologia. Casos pràctics i novetats”, organitzada per l’Associació Dermatològica P. Umbert i l’Hospital Universitari Sagrat Cor, amb la col·laboració del COFB, on es van presentar les darreres novetats en aquest àmbit amb un enfocament eminentment pràctic.

Un moment d'una de les diverses presentacions de la XIII edició del curs "Formulació en dermatologia. Casos pràctics i novetats".

Un moment d’una de les diverses presentacions de la XIII edició del curs “Formulació en dermatologia. Casos pràctics i novetats”.

Actualització amb enfocament pràctic

Durant les diferents presentacións s’han revisat temes com l’acne, les rosàcies, dermatitis seborreica, envelliment cutani i despigmentació, desabastiment de fàrmacs, parasitosi, malalties pediàtriques, psoriasi i malalties unguials, així com un taller de vehicles en dermatologia.

Francesc Llambí, vocal del COFB,, va presentar la jornada i va moderar diverses taules.

L‘atenció a la pacient embarassada amb dermatologia va tenir una atenció especial i també es va fer un repàs a situacions diverses on, la formulació a farmàcies, fa un servei especialment rellevant per  la inexistència de presentacions industrials.

Col·laboració entre diferents àmbits professionals

Francesc Llambí, vocal del COFB, farmacèutic comunitari i professor associat de la Unitat de Tecnologia Farmacèutica de la Facultat de Farmàcia de la Universitat de Barcelona, va presentar la jornada i va moderar diverses taules.  Llambí va destacar que “un aspecte diferencial d’aquesta formació és que les exposicions estan presentades per un farmacèutic i un dermatòleg, complementant-se per explicar cada tema”. Un fet que, segons el vocal del COFB, “explicita molt bé la imprescindible col·laboració entre ambdós àmbits professionals“.

A les portes del 25è aniversari

El curs de Formulació Dermatològica per a dermatòlegs i farmacèutics és la formació degana en aquest àmbit, de les que es fan a tot l’Estat, arribant enguany a la 13a edició. L’any vinent es compliran 25 anys des del seu inici. Uns inicis amb una periodicitat bianual, però que en els darrers set anys s’ha fet de manera consecutiva, amb un programa que es renova edició rere edició, per poder abordar la major part dels temes d’interès de la manera més actualitzada possible. Segons el vocal del COFB, Francesc Llambí, “la qualitat de les exposicions i l’excel·lent valoració per part dels assistents ens anima a continuar en aquesta línia”.

Organitzat per:

Altres publicacions d’interés: