Estàs aquí: Inici > Destacats > La web COFB.org es renova i es converteix en la nova porta d’entrada digital del Col·legi

11 juliol 2019

El Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) ha redissenyat la seva pàgina web institucionalwww.cofb.org– que passa a ser la nova porta d’entrada a tots els continguts i espais digitals del Col·legi. A més, incorpora una nova distribució, que classifica els continguts en funció de si estan dirigits a farmacèutics, ciutadans i entitats. Tot això, a partir d’un disseny més atractiu i pràctic, que agilitza la navegació dels usuaris i s’adapta a qualsevol mena de dispositiu. Aquestes i altres funcionalitats s’expliquen en el vídeo que trobareu a continuació:

L’aposta digital del COFB

El COF de Barcelona va ser pioner en la comunicació col·legial quan el 1993 va llançar el Bulletin Board System (BBS), una xarxa de comunicació digital per als col·legiats. Aquesta plataforma permetia als usuaris connectar-se al sistema i accedir a fonts d’informació del medicament. L’última renovació del portal es va fer el 2015, aconseguint una major accessibilitat al contingut en un entorn web responsive, i el 2018 es va estrenar una nova versió de l’app dels col·legiats.

En l’àmbit de la comunicació externa, el Col·legi va llançar el 2010 la pàgina www.cofb.org. Tres anys més tard, es va crear el Blog del Col·legi com a eina comunicativa per a facilitar la difusió de l’activitat del COFB. El 2018 va consolidar la seva aposta digital impulsant els comptes a les xarxes socials (Twitter, Facebook i Linkedin) i aquest 2019 ha estat l’any del redisseny de la web institucional.

Quines noves funcionalitats té la pàgina d’inici?

Nou accés a la intranet dels col·legiats

A partir d’ara, l’accés a la intranet dels col·legiats es farà únicament a través de la pàgina d’inici cofb.org, unificant, d’aquesta manera, els diferents espais del COFB.

Més presència de l’actualitat i nou cercador

El COFB ha volgut donar més presència a l’actualitat en la nova web, incloent-hi un slider –carrusel d’imatges- que aporta un major dinamisme a la pàgina i que s’actualitza amb les últimes novetats. En aquest sentit, el Blog del Col·legi s’ha integrat en la pàgina d’inici perquè els col·legiats tinguin més a mà els continguts que es van publicant setmanalment. També és important el timeline del Twitter del COFB a la pàgina principal, que permet seguir el minut a minut de les publicacions del Col·legi en aquesta xarxa social.

D’altra banda, s’ha incorporat un nou cercador amb suggeriments per a trobar diferents continguts de la web.

Àrea professional i serveis a les persones

A l’“Àrea Professional”, els col·legiats poden consultar les diferents activitats incloses en l’oferta formativa del Col·legi, també fàcilment accessibles a través del menú superior. Així mateix, en aquesta Àrea s’inclouen accessos directes a altres eines útils per als col·legiats, com el directori i la borsa de treball.

Al seu torn, s’ha reservat un espai per als serveis que els farmacèutics ofereixen als usuaris, amb enllaços als objectius, funcionament o resultats del Seguiment farmacoterapèutic amb SPD, el Programa de detecció precoç de càncer de còlon i recte i el projecte Radars, entre altres.

Consells de Salut

Finalment, la pàgina principal incorpora un espai on s’inclouen consells sobre diverses qüestions extretes de Farmaceuticonline, la web de salut del COFB.

Què trobaràs en els diferents apartats de la web?

La informació més rellevant de la institució

A l’apartat “Qui som” els usuaris poden trobar, entre altres temes, la presentació institucional del COFB, informació dels membres de la Junta de Govern, la secció de Transparència, les activitats de compromís social que es duen a terme o les convocatòries de les beques d’investigació i els premis que s’atorguen anualment.

Informació agrupada en funció del perfil i els interessos de l’usuari

Els continguts de l’apartat “Què oferim” s’han classificat en funció de si estan dirigits a farmacèutics, ciutadans o empreses/entitats. Els primers trobaran informació sobre la col·legiació, la validació de documents, els serveis que s’ofereixen als col·legiats (assessorament, centre de documentació, borsa de treball, Centre d’Informació del Medicament (CIM)…) o com accedir a les vocalies i grups de treball.

En segon lloc, els ciutadans tenen a la seva disposició informació pràctica, com les farmàcies obertes, els serveis professionals o alguns consells de salut, així com accés a l’àrea de Deontologia.

Finalment, les empreses/entitats tenen al seu abast informació sobre patrocinis i col·laboracions, el lloguer d’instal·lacions o la publicitat que poden dur a terme en els suports online del COFB.

Els tràmits més habituals, a un sol clic

Per a facilitar la gestió dels tràmits col·legials, s’ha creat una secció específica que permet accedir amb un sol clic als apartats on es realitza la validació de documents, la consulta dels expedients de farmàcia, les queixes, consultes i comunicacions, la col·legiació online o els tràmits de la borsa de treball.

Recursos per als mitjans de comunicació

Finalment, l’apartat “Premsa” recull les notes de premsa enviades des del COFB, les aparicions als mitjans de comunicació i un banc d’imatges amb fotografies de recurs.